Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg har genital herpes, og måtte ved fødsel nr 2 ta keisersnitt pga dette. Ved første fødsel fikk jeg Aciklovir kur, som jeg begynte på en uke eller noe før termin, og alt gikk greit. Fødsel nr to startet 14 dager før termin, og jeg hadde ikke rukket å begynne på Aciklovir. Da fødselen startet var jeg på slutten av et utbrudd. Kom på føden og sa fra om dette. Jordmor ble veldig i tvil, og gynekolog og lege og "gud-veit-hvem", ble tilkalt. Ble studert der nede fra aller mulige vinkler, av både den ene og den andre. Ikke særlig kult, men de bestemte seg for å ta keisersnitt for sikkerhets skyld. Og dette var jo ikke noe førstegangsutbrudd. Det er tydeligvis mye uvitenhet om dette, og ulike meninger. Da vi var på føden på omvisning og samtale før fødsel nr 2, nevnte jeg dette med herpes, og jordmor sa da at dette var nok ikke noe problem. Vel, det viste seg at ikke alle var enig i det. Men jeg er glad de tok dette på alvor. Ingen vits i å ta noen sjanser når det gjelder babyens liv og helse. Herpes kan gi meget alvorlige skader. Dette er jo ikke noe man går rundt å snakker så mye om. Alle lurer jo på hvorfor man må ta keisersnitt, og hos oss er det offisielle svaret da at lillesøster lå i seteleie.... En hvit løgn må man ha lov til i slike situasjoner.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7838681-noen-som-har-tatt-keisersnitt-pga-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå