Gjest Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Tenkte jeg skulle benytte meg av januarsalg, selv om det er en stund til jenta vår blir så stor. trenger råd og tips om gode seter...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Vi har kjøpt Acta Graco Cosmic. Fornøyd med den. Hun sitter fint i den. Den er lang r yggen, slik at hun forhåpentligvis kan bruke den lenge Den kan haes forover eller bakovervendt. Ellers har også BeSafe Easy Comby kommet bra ut i tester. Men jeg tror ikke den er like lang i ryggen.
mammmamia ** Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Akta Graco DUologic! Genialt sete, enkelt å montere, står som en klippe, kan klikke sittedelen oppover og nedover ettersom ungen vokser, kan ta med sittedelen ut av bilen om ungen sover, tar LITEN plass, både i bredden og i dybden - og du kan bytte over nå! :-) (gruppe 1-seter er tryggere enn babysetene pga de er mer robuste og kraftigere bygd, festes mye bedre i bilen og har bedre hodebeskyttelse, derfor er det best å bytte over så tidlig som mulig egentlig, så lenge barnet kan sitte) Ellers vil jeg anbefale Akta Graco Cosmic, Brio Zento, Britax Secura eller Maxi Cosi Mobi. Alle disse er kjempegode seter med LANGE rygger (viktig for å kunne sitte bakovervendt lenge!) og gjør det bra i tester i hele Europa :-) Det aller viktigste du må gjøre er å ta med bilen og ungen til butikken og prøve setet i bilen og ungen i setet. Ellers risikerer du å ende opp med et sete du ikke er fornøyd med og snu det fremovervendt ALT for tidlig pga bratt sittestilling, trang plass foran i bilen, liten plass til bena til barnet osv osv osv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå