Gå til innhold

Hvor mange timer tok fødselen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, vil nesten ikke tenke på det... Tok 2.5 døgn fra riene var med 5 min mellomrom og til hun kom.... Var på sykehuset første natten, sendt hjem med smertestillende og kom tilbake neste natt.... Kom inn på natten ca 3-4 tror jeg (etter å ha tatt taxi med en veeeeldig nervøs sjåfør... stakkars..)... Fikk hjelp med drypp ca klokken 12 neste dag og Emma kom ut 18.06...

Hadde en alvorlig bekkenløsning som gjorde åpningsfasen min laaaang og ille...

Det tok 1 time og 38 minutter fra vannet gikk hjemme og riene startet, rakk bare å være 40 minutter etter at jeg kom på sykehuset. Så dette blir sistemann!

Første kom etter 5 timer på sykehuset, og nr. 2 kom etter 3 timer på sykehuset.

Jeg kjørte inn på sykehuset ca kl 22. fredag kveld. Ble liggende (fikk ikke reise meg siden hodet ikke var festet.)til lørdag kveld før de satte igang drypp. Hadde rier hele natten og bare 2cm åpning. Fikk feber og det ble akutt keisersnitt kl 5 på morgenen.0504 kom Benjamin til verden.

Annonse

Begynte med litt "kiling" regelmessig i magen lørdag kveld, så jeg gikk og la meg, bare sånn i tilfelle. En halvtime i senga, deretter drønna det på med jevne rier hvert 5. min. Dro på føden søndag ettermiddag, ble dopa ned så jeg fikk sove, fikk næring intravenøst på natta, snuppa kom mandag i 6-tida.

30 timer sterke rier, 12 timer aktiv fødsel.

Fra jeg ble lagt inn på sykehuset tok det vel rundt 20 timer og da endte det med keisersnitt. Hadde holdt på i 30 timer før det. Riene var ikke effektive, så da de stoppet riene hadde jeg 7 cm åpning. Har tatt røntgen av bekken og det er trangt, så er spent på hvordan neste fødsel blir. Jeg har det iallefall i journalen min at jeg ikke skal ligge så lenge:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...