Gå til innhold

Tøybleier - hva har man klart på forhånd?

Anbefalte innlegg

Hei!

Uglefar og jeg skal prøve tøybleier på han som bor i magen (når han kommer ut, altså...). Men vi har ikke peiling egentlig, noen av oss.

Og nå lurer jeg veldig:

Hva er det vanlig/lurt å ha klart på forhånd, før babyen kommer?

Og hva kan man vente med å kjøpe inn etterhvert, når babyen er der og man lettere kan vite størrelse osv.?

Fortsetter under...

Det er lurt å lese masse info om tøybleier, slik at dere finner en løsning som dere TROR passer for dere. Det er ikke såå komplisert - men veldig gøy!

Det er veldig vanlig å bruke brettebleier og ullbukser de første månedene - og så gå over til formsydde bleier eller lommebleier etterhvert..

Hvis du kan sy og strikke (eller kjenner noen som kan) - så kan du spare masse penger på å sy formsydde bleier og strikke ullbukser selv..

Oppskrifter finner du på tettinntils forum for tøybleier..(tettinntil.no)

(der finner du masse info om tb, og kan spørre og grave så mye du vil....hehe) Det er også mulig å finne brukte bleier der...

Hva dere bør ha klart på forhånd?

Noen er jo i god form etter fødsel - andre ikke..

Derfor er det jo greit at litt bleier er i hus, og noe å oppbevare dem i før vask..

Andre sider med info:

www.kenguruloftet.no

www.krusedull.net

Kan jo seie litt kva vi har tenkt:

Skal ha klart bleiepakke til nyfødt, alle bleiene/buksene ferdig innkjøpt - vaska og bretta og klart til bruk :)

Vi skal kjøpe brettebleier + brillebukser frå Sparkjøp og strikke ullbukser sjølv, sidan brettebleier ofte blir anbefalt til nyfødte. (Dette blir den billigaste løysinga)

Så har vi ein pakke med 12 formsydde bleier frå ImseVimse og fire bleiebukser (desse kjøpte vi frå kommunen, fekk 800kr avslag frå reinhaldsverket) - veit ikkje om vi kjem til å bruke dei så masse, men dei var så billige, så då kjøpte vi dei. Er uansett greit å få prøvd litt forskjellig. Dei er frå 5 kg, så passar ganske tidlig.

Har i tillegg to lommebleier frå Fuzzi Bunz som eg kjøpte brukt på tettinntil, for å prøve. Utrulig greit å kjøpe brukt viss ein vil prøve litt ulike ting - så ser ein kva som fungerer bra utan å måtte investere dyre dommar i bleier. Fins ein del brukt på finn.no

Det eg ikkje ville kjøpt inn på førehand er t.d. rispapir til å ha inni bleia, ser for meg at det berre blir rot når babyen har melkebæsj. Men genialt å bruke når babyen byrjar med fast føde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...