Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Når jeg begynner i jobb igjen...Har regnet ut at et barn gjerne koster mellom 3-4000.- i mnd. Det har vi apsolutt ikke til overs. Tenkte ikke så langt før jeg ble gravid, er det virkelig så dyrt? Når regninger og mat er betalt har vi gjerne noen tusen tilovers, men vi skal jo leve og.. Erfaringer? Har alle råd til flere barn?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Vi bruker ikke så mye på våre barn nei !! Blir jo selvfølgelig dyrere jo større dem blir i forhold til aktiviteter de skal være med på etc. Men klær kan man kjøpe på salg, er alltid salg på en eller annen butikk, og det er jo de samme klærne : ) I begynnelsen er det stort sett bleier man MÅ ha.. Får babyen pupp har man jo gratis mat i begynnelsen. Og veldig mange arver jo
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 vi bruker IKKE så mye på babyen i mnd- hver uke kjøper vi en boks med morsmelkerstatning- 150kroner( og vi bruker ikke vanlig nan så det er billigere enn dette altså), og en pakke bleier, 50kroner... og det er jo det man MÅ HA i starten, og hvis du ammer slipper du jo erstating også....ellers er det klart at du innimellom vil måtte ut med en god del mer- som når babyen må ha nye klær og nye str å sånt, og en gangsutgifter på vaskekluter og sånne ting.... hvis du føler dere ikke har nok penger til å kjøpe nye klær eller alt nytt, kanskje dere har familie eller venner å arve fra.... f eks:) eller passe på å kjøpe når det er salg....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Ja nå går det greit, tenker mer på når hun runder året og skal i bh.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 MEn det koster jo faktisk ikke så mye da heller. Dersom du har i kommunal bhg er det mye billigere, eller du kan ha i privat/hos dagmamma og da vil du få kontantstøtten på 3500 per mnd! Samt at du får barnetrygden... Så det er dyrt men du får jo støtteordninger hele veien!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Har dere lav inntekt kan dere jo søke bostøtte og som tillab sier så får dere jo kontantstøtte.. De som ikke har i kommunal barnehage betaler jo ingenting av barnehagen selv siden de får kontantstøtte.. Og jeg har en jente på 6 år, tro meg.. hun koster ikke 3-4000 i mnd.. !
2 søte Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 og det er billigere med kluter som du vasker opp att enn våt servietter.. har aldri fattet meg på folk som kjøper det samtidig som de klager over dårlig råd... ogkjøp bittelitt større klær når du kjøper.. jeg har kjøpt 68 til min enstund no og spart meg for mye kleshandling der:) og prøv og finn ting å gjøre som er billig eller gratis..første året er de ganske billigere idrift.. ikke kjøp mer enn du trenger.. de trenger jo ikke akkuart masse leker eller noe enda:)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 ja ja... bare du er klar over hvor utrolig heldig du er som bor i norge og ikke noen andre land. øi har fantastiske støtteordninger. skjønner godt sjefen av fn når han sier at vi er noen bortskjemte dritunger..........
2nj♥ Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Man får da ikke kontaktstøtte om barnet går i privat bhg???? Her vi bor er det nesten ingen kommunale bhg og gutten går derfor i privat, men vi får ikke kontaktstøtte fordi.
ukjent Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Dropp våtservietter og bruk kluter isteden. Kjøp billige bleier eks coop sine som også er svanemerket. Lag barnematen selv, barnet kan spise omtrent det samme som dere bare uten salt. Dette er faktisk mye sunnere for barnet ditt! Kjøp brukt tøy og brukte leker på eks finn.no Slik sparer du både lommeboka og miljøet for belatsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå