Gå til innhold

Jeg vurderer å begynne med litt prøvesmaking av frukt (i stedet for grøt). Hva er godt/sunt? Sensitiv mage...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi er veldig plaget med magen og har vært det i 8 mnd nå. Da ho var 5.5 mnd begynte eg først med grøt, men gikk over til pærepurè. Når ho var vant med den begynte eg på ny med grøt, men da blanda eg pærepurèen i grøten. Hvis prinsessa di har problem med magen vil eg anbefale deg å vente lengst mulig med banan..

Skrevet

Hvis hun har sensitiv mage, ville jeg nok ha prøvd grøt, eventuelt middag først. Frukt kan være sterkt for de små magene.

Skrevet

banan er jo fint for små mager.. men husk at det er mye sukker i det... noen barn blir "banan" barn.. altså skikkelig unødvendig tykke.. fælt å si om sånne små,men det er sant.,, men det er veldig mildt og fint da.. så sånn innimellom er det sikkert bare bra å gi det..

raspet pære...så hun får nesten bare saften liksom...

avocado er også fint.. men mulig det er litt tidlig enda.. det er noe av det sunneste som er faktisk..;)

Skrevet

ser det er mulig jeg tar feil altså.. hør på de andre.. jammen bra vi har dette forumet.. :/

Lykke til;)

Skrevet

Så banan er for kraftig? Hun er en smule tykk, så trenger ikke å fetes opp mer. Hadde vært bedre hvis hun strakk seg litt snart, har virkelig godt med michelin-lår, dobbelthake osv. Har heldigvis ikke problemhud i valkene.

Vurderer dette kontra en tillegsflaske (60-120ml) på kvelden, hun jazzer seg nemlig opp så til de grader (les: overtrøtt, hyl og skrik i timer) hvis hun ikke blir mett med en gang på kvelden, verken hun eller jeg trives med konstant amming i timer på kvelden, blir overtrøtte og sure begge to..

Skrevet

Glassene med eple/banan er gode, Embla elsker dem.

Andre gode vi har "smakt" på; jordbær/eple/banan, fersken/eple, pærepuree og grønnsaksmos. Risgrøten til Nestle er heller ikke så ille og da kan du lage miniporsjoner! Og dersom du rører litt ekstra lenge blir den helt glatt:)

Skrevet

hvis det er fordi barnet ditt skal være roligere om natten osv... så lønner det seg faktisk og begynne med grøt, da det metter mer og lengre enn frukt. Og gi banan går fint, det er jo mettende, men vær obs på treg mage kan bli resultatet.

Jeg nekter og tro at barn blir overvektige pga bananspising. Sønnen min er kjempeglad i det, og han er langt fra tjukk. Hvis det blir overvektige pga banan så spiser de enormt mye banan, klue er jo et variert og sunt kosthold

Skrevet

Jeg har også startet med smaksprøver av frukt. Jeg moser frukt gjennom en sikt for at det ikke skal bli for mye klumper i. Her har banan og pære gått bra så langt, du kunne kanskje prøve den nye "fruktposen" som er i salg nå? Du putter bare frukta inni og lar barnet suge på posen, umulig å få noe i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...