Gå til innhold

dere som revnet mye under fødsel, nesten total reptur, kan jeg spørre dere om noe- litt personlig da kanskje men,

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har gjort det selv nemlig,revnet to tredjedeler av lukkemusklen, men nå to mnd etter er det forstatt veldig vondt å gå på do på do.. i musklen på en måte.

gruer meg skikkelig til å gå på do..

var jo på 6ukers kontroll og alt fungerer jo som det skal og så bra ut, men jeg lurer bare på om det skal være sånn.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde også partiell ruptur av lukkemuskelen, men har ikke hatt vondt for bommelom i etterkant. Strekker litt hvis tendens til hard mage, men ikke vondt.

Skrevet

Det kan ikke være hemorider du har fått da? Det har jeg vært plaga med, og det gjør veldig vondt.

Om det er det får du stikkpiller og salve reseptfritt på apoteket. Eventuelt noen på resept. vet ikke om de er sterkere. Men de hjelper ivertfall meg litt bedre enn de uten resept..Håper du få rhjelp, for det er heilt grusomt å kvi seg til dogåing..

Skrevet

har hatt hemoride også, men det er ikke sånn vondt, det er liksom inni, og hvis magen er litt hard- og det er den jo alltid om dagen....

men det er liksom i musklen, som at den er litt øm og ikke helt klar for å bli tøyd i.... og når jeg tørker meg så er det også litt ubehagelig- sikkert der stingene var..... hmmm, får se det an litt, også får jeg heller ta en tur til legen om det ikke gir seg...

var ikke sånn rett etter fødselen, men da fikk jeg jo lactulose....

Skrevet

man kan få hemmoroider innvendig også.. det kjennes litt annerledes ut.. men vondt som f*****

huff god bedring:)

Skrevet

Hei! føler med deg.. Jeg fødte for nesten 4 mnd siden,ble klippet og fikk i tillegg partiell ruptur. Også hemmorider. Hadde store smerte ved avføring inntil for noen uker siden, følte som det revnet inni hver gang. Jeg brukte dufalac for å gjøre det litt lettere. For hemmoridene brukte jeg kur med scheriprokt stikkpiller og salve. Det som hjalp meg var å begynne å spise Ingers rugbrød,det fant jeg ut for en måned siden. jeg baker selv og avføringen er mye løsere og gradvis har det blitt ok å gå på toalettet igjen, så nå tør jeg ikke å la vær å spisebrødet, -var uten i julen og da ble det krise,drikk i tillegg mye vann.Dufalacen er ikke nødvendig. Tror arret har fått litt mer ro til gro ordentlig nå.

Dersom det ikke gir seg neste par mnd ville jeg bedt om en ny sjekk!

Lykke til:-)

Skrevet

Havregrynsgrøt er også å anbefale. Får igang magen din :)

Skrevet

uff har åsså sykt ondt når æ skal på do, og smerten heng igjenn i flere tima etterpå...Nån flere som har det sånn?

Skrevet

Anbefaler deg å bruke lactulose en stund til, evt spise fiberrik mat for ikke å bli hard i magen. Har hørt at man lettere kan få hemmeorider dersom man presser veldig hardt når man er på do.. uansett er det mindre vondt dersom du er løs i magen.

Skrevet

Hei. Jeg fikk total ruptur for 4 mnd siden og har hatt og har fortsatt litt vondt. Alt så bra ut både på 6 og 12 ukers kontrollen hos meg og, men det hender det gjør vondt når jeg er på do. Det kan være fordi (iallefall siden det er totalruptur) at det er fryktelig mye arrvev et stykke innover og bakover. det er jo mye stivere enn det ville vært til vanlig og derfor mindre "elastisk". Det gjør vondt lengre frem og.. Jeg tok laktulose de tre første mnd, det kan jo kanskje lette det noe?

Uff vet hvordan du har det, lykke til!

Skrevet

ja det er reseptfritt, det er et middel du kan drikke slik at du holder magen løs, eller ikke hard! jeg brukte det etter fødsel siden jeg var sydd så mye bak, ellers hadde jeg ikke kunnet gått på do...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...