Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vell ikke noe å bekymre seg for? Liv og helse kommer jo først - regner med at vi som er gravide ikke trenger å bekymre seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke å bekymre oss nei. Det er strenge regler for hvordan er streik skal utføres. Ikke alle sykehus som streiker heller.

Skrevet

Trenger ikke bekymre oss for det.... Jordmødre går jo ikke i streik....

Skrevet

Teknisk sett så kan jordmødre fint streike.. Men de er veldig flinke til ikke å ta ut flere nødvendige grupperinger samtidig, nettopp fordi det er til deres beste å ikke sette liv og helse i fare. Skjer det vil jo streiken avblåses, og de oppnår ikke det de vil. På sykehus er det først og fremst planlagte inngrep av varierende art som rammes først, og jeg tror neppe vi skal ha noe som helst å bekymre oss for! Om noen jordmødre er i streik, vil jo fortsatt de andre jordmødrene, barnepleierne og gynekologene være i virke. En streik ville nok for så vidt ikke blitt tatt til tvungen lønnsnemd om så alle jordmødrene var i streik...

Skrevet

Det er vel Akademikerene som er i streik, noe som vel i første rekke omfatter legene. Tror ikke sykepleierne/jordmødrene er med der?? Dessuten skulle det ikke gå utover øyeblikkelig hjelp.

Skrevet

Nei, i denne streiken er det nok mest legene i vår målgruppe.. Men generelt mente jeg.. Om jordmødrene skulle streike, så klarer vi oss fint alikevel..

Skrevet

men jeg skal kansje settes iu gang i morgen, blir det utsatt?

i min sitiasjon er det ikke snakk om liv og død....

Skrevet

Jordmødre streiker ikke. Akademikerne Helse består bla av leger, jurister, psykologer, samfunnsvitere, ingeniører,arkitekter, og økonomer.Ved en streik vil det faktisk være større bemanning på sykehusene enn ved ferieavvikling og i helgene. husk også at det gies dispensasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...