Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Gir kun MME. Ved 8 uker var vi på HS og jeg spurte da hva som var "riktig" av oss å gi per måltid. 100ml - 150ml var nok. Nå er jenta altså 10 uker og det virker som om det rett og slett ikke er nok med 150ml! Hun sutrer og "leter" etter noe og liksom gnåler :-) Sååå sulten? Tenker jeg... Hva er riktig her? Jeg "tør" rett og slett ikke overmate henne. Det gjorde vi en gang med 200ml og HS sa det var FOR MYE . Hva gjør dere andre?
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 jeg husker at vi ga til hun var fornøyd. hu må jo bli mett da. men hvor ofte gir du? bak på nan mme står det ett skjemja som hvor ca mye di spiser når du er så og så store osv. greit og gå litt utifra det. men må jo gi nok.men jeg fikk litt mere peilig der.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Da er jentene våre like gamle. Mi spiser først pupp (har mye melk) og deretter drikker hun 150 ml mme. Gulper ikke opp noe og er fornøyd. Bonusen er en baby som sover hele natta. (får tillegg pga hun tar pupp kun etter å ha sovet, så er det puppenekt. Tydeligvis ikke pga metthet siden hun drikker 150 ml til)
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Men da skal min gjerne ha mer enn 150ml da???
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Det kan variere, jeg husker Eline var og veldig sulten på den alderen:) Høres ut som hun er kjempestor nå hihi. Er 4 mnd nå. Ikke tenk så mye på hvor mye hun får hvert måltid, men hvor mye hun får i døgnet. Hvis hun veier 5000 g trenger hun ca 750ml = 15%. Ved tremnds alder vil de ha mindre, jeg merket det godt ved litt etter 3 mnds alder at det gikk det litt ned på mengde igjen. De sier da 10 % av kroppsvekt. Eline sover hele natten og vi ga henne 5 måltider om dagen - med 3 timers mellomrom. Nå gir vi henne 4 måltider med 4 timer mellom fordi hun begynte tulle, og var ikke sulten etter 3 timer lenger. Gi henne 200 hvis hun blir fornøyd da - hun gulper opp det det ikke er plass til. Disse %ene jeg skrev over er bare til veiledning! Babyer er foskjellige. Og ikke bry deg om hs:) Hvis du går inn på flaskemelk forumet finner du oss "flaskemammar":) Jeg merket at rutine var tingen for oss - vi hadde det fra hun var 4 uker. Mat til samme klslett ca hver dag og etterhvert blir det akkurat samme hver dag:) Da er det veeeeeldig lett å planlegge dagene:) (Det var litt utenomda...) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Ville gitt til hun var fornøyd. Babyer skal ha så mye mat de orker spør du meg. Og er du redd for overvekt så er det noe som fikser deg selv når ungen passerer året. Da går apetitten betraktelig ned.
LivetErEnLek Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Hvis ungen er sulten, så gi henne mere mat sier nå jeg. I de aller, aller fleste tilfeller, spiser de ikke mer enn det de trenger. Da gutten min var liten og på den alderen, fikk han 5 flasker med 200 ml. I følge alle skjemaer, var det for mye, men han var jo sulten! Han ble en skikkelig rund og god baby, men da han begynte å krabbe rundt 7 mnd alder, så stagnerte vektøkningen og han er i dag en helt normalvektig ti-åring. De helsesøstrene som anbefaller foreldre å redusere matinntaket hos tydleig sultne spebarn skulle hatt refs!
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 hei hei... tulla mi er 11uker, hun får ca 130 ml tror jeg... noen få ganger må vi lage litt til... og et par ganger så har hun fått 200ml... synes bare du skal gi til hun er mett jeg... de ser som veiledning på helsestasjonen at de skal ha ca 15% av vekten sin, men tror det er mest som er veiledning , gi heller mer enn mindre... vi har alltid gitt mer en de 15% for hun har lagt på seg lite, akkurat passert 4000gram nå, og hun har hatt behov for mer mat for å ta igjen kurven sin. Mie sier hvertfall stopp hvis hun ikke vil ha mer-nekter å sutte, så hør på babyen din du og la henne regulere det litt selv.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Gutten min blir 7 uker til lørdag og han klarer aldri å drikke over 100 ml selv om vi lager 120 pr. flaske pga. vi bruker en skje mindre pulver pga. forstoppelse så bruker like mye pulver på å lage 120 nå som 90 før. De sier jo at de ikke skal ha for mye mme- da dette metter mer enn vanlig mm. men så er jo alle unger forskjellig og. Noen spiser rett og slett mer enn andre..!! Du kan kanskje prøve deg frem og gi litt mer den veiledningen på nan-pakken passer feks. ikke for meg og gutten min. Han hadde aldri i verden fått i seg så mye som det er foreslått der.. akkurat som om noen sikkert må ha MER enn det som står der
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 men leelu23- fikk Tobias 2/12-06 ikke for å blande meg inn altså, men har dere snakket med helsesøster om å ta i mindre pulver? for det er jo viktig å følge anvisningen med dosering , for hvis man tar forlite pulver kan de få for lite næring og med for mye kan de få forstoppelse... og det blir jo kanksje litt lite til han- uten å blande meg da.... hehe men dere kan jo prøve å putte oppi riktig mengde pulver å heller ta i maltekstrakt... da kommer bæsjen hvertfall:) men dere har sikkert både snakket med helsesøster og prøvd malt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå