Gå til innhold

Hvordan var fødsel nr 2?

MAMMA1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine to fødsler var temmelig like...

Men på nr to var jeg litt mer forberedt på hva som kom, så føler i ettertid at jeg var mer tilstede i selve fødselen, og husker mer? Tror jeg. Husker jo godt første fødsel også, men husler også at da var alt helt nytt og gikk så fort at jeg rakk ikke tenke meg om før d var over omtrent....

Huff, d høres slitsomt ut altså.

Mange sier jo at nr en har banet veien før, og at d ofte går lettere med nr to. Får håpe d gjelder deg også.

Selv kommer jeg nok til å bli kjempeoverrasket dersom nr tre plutselig tar lang tid, blir skikkelig nedtur :/ Får håpe jeg slipper d. Bedre å hoppei det enn å krype i det liksom :)

Min fødsel nr 1 var veldig lang og med mye smerter. Fødsel nr to var mer intens. Like smertefull, men det gikk mye kjappere fra 4 cm og oppover. Tror at fra 7 cm åpning til barnet var ute tok det under 10 min... Med førstemann tok den samme jobben ca 3 timer... For å si det sånn, var i mye bedre form etter fødselen med nr to. Nå lurer jeg på nr tre! Hvis den sitter da....

Førstemann kom på 2,5t, temmelig heftig og følte ikke jeg hadde kontroll i det heletatt. Var innstilt på at det skulle ta laaang tid og at jeg skulle sitte litt i badekar og vagge litt rundt, men neida. Rett inn på føsestua, på med lystgass og i gang med pressrier...

Med andremannn hadde jeg 9cm åpning da jeg kom inn på føden, og skjønte ingenting, følte meg i storform! Husker jeg tenkte at nei, nå går det så fort igjen... 40 min og 5 pressrier senere var han ute.

Tror ikke jeg var så veldig flink til å presse egentlig, fikk en sånn- åh! SÅNN var det dette kjentes ut, ja!- følelese da hodet var på veg ut og holdt egentlig igjen litt. Uten at det hjalp det spor, hehe! Jordmora kleip meg i magen(!) og ba mannen min massere brystvortene mine for å stimulere oxycontinproduksjonen så jeg skulle bli litt mer aktiv... Men vips, så var han der! Kjapt og enkelt, egentlig! Jm kalte meg ei urkvinne og beskrev det som en drømmefødsel.

Spent på hvordan det gåt når tredjemann skal ut i verden...

Annonse

hei hei. jeg fødte barn nr 1 på 3.5 time med rier så tett som bare det og utdriving på ca 10 min, fikk epidural og ble klippet underveis. Hadde nøyaktig samme forløp med nr 2, 3.5 time og kort utdriving, men fikk ikke epidural den gangen dessverre og ble heller ikke klippet så revnet noe sinnsykt. Mine fødsler var identiske stort sett bortsett fra at nr 1 var igangsatt og nr 2 kom igang av seg selv. Det er 6 år mellom de to eldste barna mine så kan godt hende det hadde gått enda raskere med nr 2 dersom jeg hadde hatt bare feks 2 år mellom de . Var iallefall to fantastiske opplevelser som jeg er utrolig glad for at jeg har opplevd for denne gangen må jeg ha ks (pga riften under nr 2).

Hei . Min første fødsel var " etter boka " 10 timer med rier og epidural underveis. Min andre fødsel var på 59 minutter fra rie nummer 2 ( hadde ca 15 minutter mellom første og andre rie ) Det var en extremt smertefull fødsel, men det gjore ikke noe fordi det gikk så fort. Men nummer 3 var merkelig... Mange timer med det som kun kjentes ut som plagsomme kynnere ( ikke smerter, bare litt ubehag), aldrig noen riktige rier som tok litt. En lang, kjedelig men smertefri fødsel.

Er nå spent på nummer 4 som skal komme i august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...