Gå til innhold

For tidlig med høystol?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal ta inn høystolen nå. Hun setter seg opp i vippestolen, og jeg er innmari redd for at den skal velve. På den annen side synes jeg hun er litt for liten. Har dere begynt med høystol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sitter snuppa i tripp trapp stolen og spiser :)

Har kjøpt sånn ekstra rygg med puter og har jo selvfølgelig bøyle også da :)

Sitter som en prinsesse og er kjmpefornøyd med å sitte ved bordet sammen med oss å spise!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om jeg skal begynne med tripp trapp stol. Har ikke pute, så det må jeg kjøpe først. Kanskje vi prøver til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker høystol til gutten på snart 6 mnd,har pute under rompa og i ryggen!han stro koser seg når han får sitte sammen med oss å spise!!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står den klar, og vi har testkjørt den. men Emma er fortsatt litt skjev etter KISS så tenkte jeg skulle vente en uke eller to til hun har blitt litt sterkere også på den "svake" siden.. Men det er vel rundt 6-måneden at det er vanlig å begynne?

 

Har forresten kjøpt en av disse på IKEA som alle anbefaler med bord og slik oppblåsbar pute. Så hun sitter ganske så stødig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve tripp-trapp-stolen så snart jeg finner bøylen i byggekaoset mitt;-) Og storebror rykker da opp til voksenstol. Han gleder seg litt til det han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt høystol siden før Simen var 5 mnd, men da i korte perioder. Nå sitter han der å leker og spiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde å sette henne i sitti-stolen sin for ca. 2 uker siden, men det var litt for tidlig for hennes sin del. Vi har ikke prøvd siden, men skal snart. Det skal bli godt å få henne opp av vippestolen og til kjøkkenbordet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert er 5.5 mnd, og sitter i høystol når han spiser grøt. Han har ekstra pute i ryggen, og sitter kjempe fint! Men sitter ikke så lenge om gangen enda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår (6 mnd) sitter i høystolen når vi spiser middag og vi veksler mellom høystol og vippestol når hun får grøt etc. Hun stortrives å sitte sammen med oss ved bordet!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter de av seg selv siden de kan sitte i høystol da? Jenta mi sitter ikke alene på gulvet enda, men sitter fint på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han sitter ikke helt selv enda. Han tipper lett fremover. Men i høustolen er det jo bøyle og sånn som holder han på plass. Sitter veldig fint i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt med høystol ( fikk det i julegave) Men tror ikke han sitter så veldig godt der, henger fort til siden. Men bruker den bare litt. Er vi på kafe el restaurant lar vi han også sitte der en liten stund :) Han synest det er stas og sitte der selv, smiler og ler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke begynt å bruke høystol enda. Tenkte å vente noen uker til, i alle fall... Karsten har ikke lært å sitte på egen hånd enda, så jeg har lyst til å vente litt til før jeg begynner å bruke den. Men det går helt sikkert bra å bruke den i korte perioder... Gutten min lener seg også frem i vippestolen, men jeg har begynt å sette på ham selen i den. Og så går jeg ikke fra ham når han sitter i vippestolen lenger.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte helsesøster om dette på 6 mnd kontroll og hun sa det gikk bra i korte perioder,men at det var viktig å "støtte" opp med puter irundt:

Skal kjøpe bøyle snart slik at pjokken får sitte sammen med oss ved middags bordet,han vil gjerne opp hver gang vi skal spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa får sitte i høystolen sammen med oss når vi spiser middag, og det syns hun er stor stas. Men har fullt av puter og pledd for å støtte opp rundt omkring, hun henger fort til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Jeg sa til min egen hs at jeg var litt fortvilet over at hun ikke ville ligge, men hun reiser seg jo opp selv på fanget når jeg ligger nesten nede i sofaen. Hun sa at så lenge hun gjorde det, var det greit. Men så kom jeg til denne barnefysioterapeuten da, og da ble jeg med ett litt usikker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...