Gå til innhold

Når legger dere deres 4 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her legges det ikke før ved 22-tiden, fordi da kan jeg få flest mulig timer søvn i strekk. Ammer vanligvis en gang på natt eller tidlig morgen og så sover hun til mellom 8 og 10. Er det dumt av meg med tanke på at om et halvt års tid må vi begynne å stå opp mye tidligere (når vi skal i jobb og barnehage)? Jeg mener, tror dere det er best å venne dem til en tidligere natt og morgen allerede nå eller tar dere det etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger Vesla omtrent i 22-tiden, rett og slett fordi hun ikke vil sovne før. Hadde gjerne lagt henne før men det funker ikke her. Jeg har de samme tankene som deg, at det før eller siden bør være lurt å legge opp til tidlig legging.

De jeg har snakket med om dette sier at det skjer av seg selv, så jeg bekymrer meg ikke og her har vi lagt opp døgnet etter henne, men gleder meg til å få litt kveld igjen...

Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret for det. Hvis babyen din er våken til 22 og trives med det når den er 4 mnd er det helt i orden, mener jeg. Det er jo ennå lenge til dere må tidlig opp :-) Vi har hatt leggetid mellom 7 og 8 på vår lille tass siden hun var 2 mnd, men det er det IKKE vi som har styrt, altså! Det har hun bestemt helt selv ved å rett og slett ikke orke å være våken lenger... Kos deg videre med lange morgener noen måneder til, det er mitt råd :-)

Skrevet

Håkon er 3,5 mnd og puttes i seng mellom 20 og 21. Da sover han til en gang mellom 4 og 5 før han vil ha pupp. Deretter sover han til 7-8, pupp igjen og så sove til 9-10.

Skrevet

Vesla er 4,5 mnd-hun legges rundt 19.00. Har som regel sovnet innen 19.30. Sover som regel uten å våkne til 06/07 om morgenen.

Vi sleit litt med at hun snudde døgnet rundt 1 mnd alder-så da sluttet jeg med at jeg la meg i lag med henne og puppet henne i søvn i mi seng. Gradvis så har vi nå fått en god leggerutine. (hun har jo kvelder innimellom der legging tar litt lenger tid-men det er kanskje 1 gang i uka).

Skrevet

Jenta mi legger seg kl. 23. Våkner mellom kl. 8 og 10. Skulle gjerne ha lagt henne litt før. Har prøvd på det, men det resulterer bare i at hun våkner igjen og ikke får sove før etter en time eller 2. Så da har jeg bare innfunnet meg med at foreløpig er det det beste for alle parter at hun legger seg på den tiden hun gjør.

Skrevet

Her blir klokka ofte et sted mellom 22 og 23 før han vil legge seg til og sove.

Jeg lar han styre sin egen rytme foreløpig, han er bare fire mnd og tidlige morninger kommer tidsnok allikevel.........

Skrevet

Han legger seg 21.30- 22- tiden.

Skrevet

stort sett mellom 19.30 og 20.00

4,5

Skrevet

Legger seg mellom 19.00-20.00. Sover da til mellom 05.00-07.00 for pupp. Står opp mellom 09.00-11.00.

4,5 mnd.

Skrevet

Jeg legger Mina kl 19.30/20.00 og da sover hun til kl 07.00/08.00. Synes det er veldig deilig med kveld jeg

Skrevet

Alt mellom 20 og 23! Kommer ann på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...