Gå til innhold

Jeg er ingen effektiv husmor jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare å innrømme det først som sist. Jeg trenger denne timen på morgenen jeg! Har vært oppe med snuppa i tre timer allerede, stelt, leika og trillet henne i søvn. Nå koser jeg meg med frokost og kaffe, dibber litt, leser avis... og det bruker jeg en time på. Om hun ikke sover lenger, er det ikke mye husarbeid jeg får gjort, kanskje vasket en klesvask og satt ned i oppvaskmaskinen. Vasker gulvene og tørker støv en gang i uka(kanskje bare annenhver uke...), og har det fremkommelig på gulver og bord, men måler ikke avstanden mellom pyntetingene i bokhylla, ei heller rydder pent i bøker og dvder. Hender det tyter fram en hybelkanin fra under sofaen, da tar jeg den bare opp, setter ikke i gang vaskeaksjon for det. Kanskje middagen er klar når pappan kommer hjem, hvis ikke lager han den.

Nå skal det sies at jeg har ei jente som sover en-to timer på morgenen, og en time på ettermiddagen. På kvelden slapper jeg av, for jeg tar meg stort sett av jenta vår hele tida.

Deilig å ha permisjon! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns ikke du hørtes så aller verst ut jeg!

Skrevet

Omtrent sånn er jeg også!

Skrevet

Jeg er en moderne kvinne som krever effektivitet - av andre. Heheh...

Skrevet

ÅÅÅÅ så deilig at det er flere som meg. Men jeg er nok værre!!! for jeg vasker ikke gulv, nå har det litt å gjøre med at jeg blir svimmel av vaskemidler så gubben må gjøre det (grei allergi, slipper unna men må tåle å vente til gubbben gidder da...).

Jeg har litt for mange hobbier som er for fristende, så her rekker jeg stort sett å sette i gang vaskemaskinen, ta ut av oppvaskmaskinen, brette litt klær og forberede middag, jeg rydder litt av og til, men stort sett kan man ikke se spisebordet vårt- der er det fullt av rot...

og hva gjør jeg mens vesla sover 3 blunder, av og til opptil 5 timer? akkurat det jeg gidder!!! Men det blir vel mer rydding når hun kommer seg rundt omkring tenker jeg...

Sa til min mann at han hadde skaffet seg en dårlig husmor, bekymret ikke han så da så....

Skrevet

hehe. Er det ikke det som er meninga med permisjonen da? At vi skal kose oss med babyen. Kvile ut og bare nyte livet dette året det varer? Deilig med permisjon! Jeg vet ivertfall å kose meg:-) Husarbeidet går ikke bort (dessverre). Godt å se at det er flere som er som meg:-)

Skrevet

Joda, men problemet mitt er at jeg ikke klarer å kose meg så veldig når huset flyter over av rot og møkk. Den personen som er mest avhengig av at det gjøres husarbeid, er meg selv.

Jeg har en 5-åring som roter og en hund som røyter og drar inn gjørme i det lille huset vårt. Badet er lite og vi har ikke vaskerom. Da må klesvasken tas for at det ikke skal flyte helt over. Jeg må gjøre husarbeid for at jeg skal klare å ha det bra her! De andre som bor her, derimot, de tåler mye mer rot og lort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...