Gå til innhold

Er i uke 14, var på Ul i går :-)

Prøver igjen :-)

Anbefalte innlegg

Var på Rikshospitalet og tok Ul av tvillingene, er 13+4.

Overlegen hadde denne ul på meg, (pga tidligere hjertefeil på barn). Han målte den ene tvillingen til å være 5,9 cm og den andre tvillingen til 6,6 cm.

Han målte nakkefolden og mente at alt så bra ut.

Det jeg lurer på, er om det er vanlig at det er så stor forskjell på fostrene....

Jeg var på ul i uke 11+4 også og da var tvillingene 4,11 og 4,07 cm.

De er 2 eggede (99%sikkert) kan det da evt ha noe å gjøre med kjønn? Gutter er større enn jenter eller noe.....

Bare spør da jeg er veldig uerfaren ang tvillinger :-)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke om det har noe å si på kjønn...Det er jo i utgangspunktet ikke store forskjellen på de, jeg fikk beskjed at det var helt normalt at den ene er litt større enn den andre...Jeg venter 2 gutter 29. mai og de er også ganske sikre på at det er 2eggede tvillinger!

Jeg har ikke mye erfaring selv,det eneste er at jeg selv er 2egget tvilling, vi er da 2 jenter!

Lykke til!

Hei Nina!

Jeg var selv på ultralyd i overigår. Venter toeggede tvillinger, en gutt og en jente. Gutten er større enn jenta, han veier nå 1176 gram, mens hun veier 948 gram. Dette sa jordmor at var helt normalt, gutter var ofte større enn jenter, så slik kom det nok også til å fortsette mente hun. Med de målene de tok nå, beregnet de seg fram til at ved 40 fullgåtte uker kom gutten til å veie 3600 gram og jenta ca 3300 gram. Så kanskje det er en gutt og en jente hos deg også? Blir spennende å se framover :)

Masse lykke til :)

Det er en ting jeg lurer på når jeg leser dette.

Inne på min side her på BarniMagen står det at babyen er 14 cm lang. Jeg er nå 15 uker. Så da er det litt vanskelig å forstå hvordan dine er så små... Er det opplysningene på BarniMagen siden min som ikke er riktig, eller vokser babyene 10 cm i løpet av 2 uker...?

Ble litt forvirret...:)

På babyverden sidene er babyen i uke 15, 12 cm i full lengde, 10 cm CRL og ca 100g.

Jeg ser at det er litt forskjellige måter å regne ut ting og tang på disse to sidene, men frem til nå har jeg fulgt den på babyverden...Syns den egentlig er veldig oversiktlig og grei!

Jeg er nå 21+4 uker på vei og mine er ifølge babyverden; 400 g og 26 cm. Om dette stemmer når det er 2 vet jeg ikke, men tror de er like store som om det bare er en der en stund til, det er vel om noen uker de ikke vokser like bra...Det er jo derfor tvillinger blir litt mindre...

Hei igjen Har 2 i magen, uke 27

Så morro da, å få en av hver, det må jo være det optimale, etter at man har fått vite at de er friske vel å merke.

Så på bildene dine og du har en kjempefin mage! Ganske stor tidlig, allerede i uke 13 syntes det veldig godt....sååå fine bilder.

Jeg har fått ganske stor mage jeg også, og legen målte livmoren til rett under navelen i går.

Dette er sååååååå spennede at jeg kan nesten ikke vente i 23-25 uker til før jeg føder.

Hvor skal du føde? Håper du på vanlig fødsel? Jeg har 2 forferdelige fødsler bak meg så jeg tror kanskje jeg vil søke om keisersnitt....får se.

Heldige er vi i alle fall som blir "blessed" med 2 barn på en gang.

Masse lykke til til deg også.

Klem Nina

Annonse

Huff ja, jeg ble ganske stor med en gang, så det ble vanskelig å skjule hva som var på gang, hehe... Synes det er morro også da, var ikke så stor med vår førstefødte og fikk mange bemerkninger på det, men nå er det ikke mye noen har å si på det, hehe...

Ja, da er du sikkert stor allerede du også, når livmoren ligger så høyt. Hjelper nok på å ha hatt barn i magen tidligere også, de fleste sier da at livmoren strekker seg raskere da :)

Jeg skal forhåpentlig føde på Kongsvinger sjukehus, men det skjer kun om jeg føder fra uke 36 og ut da de ikke har noen nyfødtavd her. Om jeg føder i uke 32-36 så blir det å reise til Elverum og dit er det 10 mil, så håper i allefall at de blir inni der til uke 36, sjøl om det føles veldig lenge til nå, hehe...

Men når jeg ser tilbake på tiden så har det i grunn gått fort siden jeg fikk vite det var to der inne, det hjelper på når det er kontroller så ofte, både hos jordmor og til ultralyd.

Foreløpig ser det ut til at jeg kan føde dem normalt. Jenta ligger først med hodet helt nedi bekkenet (ikke festet enda da) og gutten ligger med hodet opp og bena ut mot min høyre side, så han kommer som nr 2. Dette kom visst ikke til å forandre seg (rekkefølgen altså). Håper og håper at gutten skal snu seg også, slik at han ligger med hodet ned i allefall, men det vil tiden vise.

Jeg gjennomgikk keisersnitt med datteren vår for 3 år siden da hun satt i sete og jeg nektet å prøve å føde henne normalt, hehe... Kanskje feigt gjort, men som førstegangs synes jeg ikke det hørtes spesielt betryggende ut med setefødsel. Planen er at vi ikke skal ha flere barn etter at disse to gullene er født, så da vil jeg gjerne oppleve en vanlig fødsel denne gangen, sjøl om folk tror det har rablet for meg når jeg sier noe slikt, hehe... Men jeg kommer ikke til å ville gjennomføre en vanlig fødsel for enhver pris da, er det minste tvil hos jordmor eller fødselslege ang hvordan det kommer til å gå, så kommer jeg også til å velge keisersnitt... Hadde nok valgt det om jeg hadde hatt noen forferdelige opplevelser bak meg slik som deg også, det er jo tross alt to som skal ut denne gangen...

Hvor skal du føde/få tatt keisersnitt da? Det blir vel ikke noe problem for deg å få keisersnitt om du bestemmer deg for det? Noen steder er de så strikse på slike ting, men jeg mener nå det er opptil hver enkelt hva man velger jeg da, det er jo som regel en god grunn til det (slik som hos deg) :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...