Gå til innhold

Motarbeidet av jordmor

Anbefalte innlegg

Må bare høre om det er andre som har samme erfaring som meg. Jeg har fått innvilget KS pga fødselsangst. Jordmor har hele tiden forsøkt å "overtale" meg til vanlig fødsel. Dette er jo jobben hennes, så det forstår jeg jo. Hadde med meg mannen min til hvert treff med henne, fordi jeg ble sliten av maset hennes om fødsel. Endte med at jeg brast i gråt, og da sendte JM saken min videre til samtale ved sykehuset. Her tok det ca 30 minutter, så var KS innvilget, og jeg kunne puste lettet ut og endelig beynne å glede meg til babyen. Ved hvert møte hos jordmor etter dette, så har JM kommet med små "stikk" om hvor fælt det er med KS. Hun spør også nesten hver gang om jeg kanskje har endret mening osv. Denne uken var siste gangen hos henne. Selv da måtte hun stikke meg med litt skremsel om KS. Sa til henne at "nå har jeg lagt den ballen død" (hint, hint, det bør du også gjøre). Ved neste svangerskap kommer jeg til å velge en annen jordmor. Det føles som om hun er litt fornærmet fordi hun ikke klarte å overtale meg. Andre med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7836733-motarbeidet-av-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble overtalt av jm på sykehuset da jeg var til vekstkontroll (er tynn og smal, hadde diger mage) før jeg skulle få nr to. Hadde da et hasteks som var veldig dramatisk, ønsket planlagt, men ble snakket rett i mot av jm, ikke minst siden SUS hadde så mange keisersnitt og siden Martha Louise nettopp hadde født så naturlig og det var så mye fokus på det osv osv... De overtalte meg til å prøve, med det resultat at det ble et nytt hasteks...

Og tror du ikke de prøvde seg igjen da jeg under UL sa at jeg ville ha ks denne gangen?

Men nå gir jeg meg ikke, synes du skal si til jm at du ikke er fornøyd med kommentarene, og at du ikke ønsker å gå til henne ved en evt senere anledning...

De er ikke allmektige allvitere!

Hei!

Vil bare si at jeg synes det er synd at jordmødrene ikke støtter dere. Litt komisk er det også, leste nettopp en artikkel på dagens medisin... Der står det svart på hvitt at blant leger i Norge tar 22% keisersnitt og 14% prosent av jordmødrene. Også er det liksom så farlig??? De som sitter på kunnskapen velger det jo selv, så sååå farlig er det vel ikke!

Jeg tok selv hastesnitt for 10 mnd. siden og neste gang blir det planlagt. Jeg har fått full støtte, men det kan ha noe med at jenta vår døde av oksygenmangel på tross av hastesnittet. Men sykt hvis det skal gå så lang før en får støtte!

Har forresten hørt flere som sier at legene er mer villige til å innvilge ks enn jordmødrene. Det er jo "krig" mellom dem også, har veldig inntrykk av at en jordmor gjerne vil klare å gjennomføre en tøff fødsel uten hjelp av fødselslegen. Stjerne i boka det! (ikke alle er like ille sikkert)

Lykke til da dere, stå på deres!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...