Salsa Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Jenta vår hadde en periode rundt 5-6 mnd hvor hun sov uten mat hele natten (hun får mme og hadde så vidt startet med grøt på kvelden). Nå er hun 8 mnd og har begynt å våkne en gang om natten igjen. Det kan være kl. 00.30 eller 04.30 - spiller ingen rolle. Men når hun våkner er hun SULTEN!!! Har forsøkt å ikke gi henne noe, for man sier at når de er 8 mnd så bør de klare seg hele natten uten mat, men vi har virkelig forsøkt og hun sovner ikke igjen. Så nå har vi startet på'n igjen med nattmat, og jeg føler at vi på en måte har "tapt" (he he). Hvordan er det med dere andre? Ammer dere eller gir mme om natten til såpass store barn? Vi har forresten forsøkt med vann, men hun spytter det ut og blir bare sint i tillegg.
mukle Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Jenta vår er 8 mnd om en uke. Hun sov kjempebra om natten frem til ca 3 mnd, etter det har det vært mye amming. Snitt på 2-3 ganger ml 19:00 og 06:30. Av og til mer, en sjelden gang kun en gang. Jeg har tenkt hele tiden at det nok går over av seg selv..Men- nå i det siste har jeg holdt på å klikke av søvnunderskudd, hun våkner alle 2-3 gangene ml 23-06 så det blir lite sammenhengende søvn. Og egentlig har hun spist lite synes jeg, mest for å få sove igjen. Jeg har ikke orket noen slike kurer hvor jeg ikke kan ta henne opp etc. Men vår vri har vært å tilby henne flaske (ja . m melk...huff huff) når hun våkner. Dette funker jo ikke på de som er glad i flaska, men for en puppefantast som lille bolla vår, har det funket hittill. Hun får altså tilbud om mat men fra flaske (ellers har hun kun fått flaske når jeg har vært borte). Hun har nå på 2 netter drukket 2 slurker melk fra flasken. Første natten var det pappa som hadde ansvaret. Hun våknet 2230 og skrek i sinne ganske lenge i fanget på pappa, spyttet ut flaskesmokken m forakt, men sovnet etter en stund i armene hans. Sov til 0500:) I natt var det min tur. Hun våknet 2130, ville ikke ha så mye som en slurk melk men sovnet etter 2-3 min på fanget mitt. La henne ned og hun sov til ca 2400 hvor det samme gjentok seg, men nå sovnet hun etter max 2 min. Hun vred seg litt i sengen litt etter dette, men jeg strøk henne litt over pannen og hun sovnet...og sov til 0610!!! Så jeg er fornøyd..Kan ta henne opp og trøste henne, men hun begynner å skjønne at puppen ikke er tilgjengelig på natten. Hvis hun begynner å like flasken og drikke melk, går vi over på vann. Men forløpig bare spytter hun den ut! Jeg synes det store forskjellen kom da jeg og mannen min bestemte oss sammen for at nå gjør vi det..Og jeg hørte jo første første natten at hun var sint, ikke lei seg. Og det var sååå deilig å føle at hun sovnet etter så kort tid i natt, uten pupp:) Så jeg håper dette går bra! Hører med til historien at hun sovner godt av seg selv om kvelden, legger henne våken i sengen etter pupp og hun sovner etter litt småprat m seg selv. Har gjort det i mange mnd. Lykke til!!!
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Nei, han får ikke melk om natten. Siste måltid er 18.30 ca. og da klarer han seg uten mat frem til mellom 07 og 09 en gang. Men han våkner mye på natta nå. Spesielt mellom 23 og 03. Vet egentlig ikke hvorfor han våkner men det er ikke fordi han er sulten. Jeg nattavvente han når han var 5,5 mnd. Da spsite han 3 måltider med fast føde per dag. Når han begynte å våkne mye på natta igjen, ga jeg meg og ga han melk. Han drakk litt men ville fortsatt ikke sove, så da fant jeg ut at han er ikke sulten men det er noe annet som får han til å være mye våken. Holder en knapp på at det er pga utviklingen. Han har lært utrolig mye i det siste, så det er nok det som gjør at han våkner så mye : )
Salsa Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2007 Uff, ja jeg liker ikke å gi melk - spesielt fordi hun har fått 4 tenner og den 5. er på tur. Hun har jo pusset tennene før hun la seg. Men det er tydelig at hun er sulten, for hun sluker hele flaska! I natt fikk hun bare 120 ml mot 180 som hun har pleid. Hun sovnet av det også, så jeg vet ikke..... Til kvelds, i 19-tiden, spiser hun stor porsjon grøt samt drikker ca. 150 ml mme. Det skulle jo holde til morgenen!! *SUKK* - håper det går over snart.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Hu er litt over åtte mnd. Hu får ikke mat på natten! men våkner mange ganger. men prøver med flaske innimellom når du skriker velidg. nytter ikke her. men hu hater flakse da, og jeg har ikke melk.
AnonymeAnine Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Min får ikke mat på natten, våkner han, legger vi han ned igjen og det er heldigvis normalt ikke noe problem. Han sover som regel fra 19-20 til 7-8 om morgenen. Han har 4 faste måltider i løpet av dagen og får mme og vann.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Sovet hele natten fra hun var 2 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå