Gå til innhold

Andre i samme situasjon?Ser snart trippelt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tullhøna på snart 9 uker har en døgnrytme som er helt feil, mellom 04 og 06 på på natten/morgenen sovner hun. Vært sånn siden fødsel. Har prøvd alle gode råd, men ingenting hjelper. Pupper og mater fra tidlig kveld og sånn fortsetter det av og på med mat, bleieskift, osv frem til tidlig morgen. Men når hun først sovner sover hun godt, minst 4-5 timer sammenhengende med matpauser, frem til ettermiddagen, ca 16-17 da våkner hun og er klar for "morgen".Hjelp, jeg fungerer ikke på dagtid lenger, og blir helt koko i hodet av å holde på sånn. Vet snart ikke hvilken tid på døgnet det er, langt mindre hvilken dag det er . Er et stort problem for meg hver gang jeg skal noe på dagtid, er forferdelig tungt å stå opp når hun sover, greier det ikke lenger, med det resultat at jeg ikke får utrettet noe som helst, bare går og svimer når jeg er våken på kveld /natt. Har en eldre gutt som går i bhg, og pappan er på jobb. I tillegg har jeg så store bekkenproblem at jeg fremdeles ikke kan vaske bena selv i dusjen, og klarer ikke gå lenge av gangen. Derfor tar det ekstra på når jeg er alene om natten med henne mens pappan og storebror skal få sove. Håper å få høre fra andre i samme situajson, hadde ihvertfall vært en trøst...Nå er det visst stille, får gå og legge meg...God Natt..zzzz

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøss og gru! Har samme problem som deg. Er helt i knestående, og får ikke gjort noen ting på dagen. Vært ute av døra bare 2 ganger i år... Jeg har gudskjelov bare ett barn... Stakkars deg! ...Vi får holde ut, for det varer jo ikke for evig :-)

Skrevet

Vi hadde akkurat samme problemet =(

Hun la seg i 4-5 tiden på morran, og sov da til 2-3 på dagen kun avbrutt med kortere matpauser... Jeg satt dø-trøtt oppe på natta med henne, og fikk ikke sove når morran kom heller. Klarte ikke å snu døgnet, og hadde vel heller ikke så lyst. Jeg og sambo så ikke noe til hverandre vi heller...

Det varte vel til hun var rundt 3 mnd.

Da begynte vi med mme på kvelden så hun skulle bli litt mettere, og det funka. Plutselig, sånn over natta nesten begynte hun å sove fra halv 10 til 7 på morran!!!

Og det har hun fortsatt med. Hun sover ennå sånn, og nå er hun 7 mnd =)

Tror ikke det er så mye å gjøre med det, bare å vente... Men det går seg jo til. Selv om det er knall tungt mens det holder på!

Skrevet

Ja, det skulle jo ikke være anonymt det der da... hehe.. =P

Skrevet

Gubban, stakkars deg! Regner med at du har prøvd å "snu døgnet" hennes ved å vekke henne opp ofte på morgenen og fram til det er ettermiddagen? Tilby puppen ofte når det er dag for normale mennesker. Prøv å få til at den lengste søvnperioden er på natta.

Det er ikke alle barn som sover bedre om natta med mme, bare for å si det så du evt ikke blir skuffet!

Sov godt ! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...