Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Min jente har fått biter av kokte grønnsaker, pølser, kjøttdeig osv forran seg. Hun så vidt pirker på de med pekefingeren, og får hun tak i en av delene så hiver hun den i gulvet. Min 13 mnd gamle pike spiser KUN brødskivebiter selv. Alt annet må hun mates med. Hvordan er det med din 13 månting? Hvor skal jeg begynne for at hun skal spise selv? Hvordan gjør du det?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 mi lille har siden hun var 12-13 mnd insistert på å spise alt selv, må putte på sjeen til henne, men hun skal putte i munnen selv. Prøv å gi henne sjeen i handa, hva gjør hun da? eller bitene, eller hjelp henne å før det til munnen. min lillemor begynte vel bare plutselig å skulle spise selv, men hun har fått biter forran seg helt fra hun begynte å sitte i stolen ved bordet da hun var 6-8 mnd. Hun er 14 mnd nå.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Mi spiser alt selv, med skje og gaffel...men når det går litt sent har jeg bestikk som jeg mater henne med litt innimellom. Har ikke gjort noe for at hun skal spise selv...hun har villet det og gjort det rett og slett.
bjørnebær Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Har òg ein som er litt sein med ete-sjølv-greiene. (Nærmar seg 13 mnd). Rett og slett berre ikkje så interessert. Litt opp og ned, men må stort sett matast til alle måltider. Vel å ikkje stressa, men fortsett å gje han moglegheiten til å eta sjølv (får bitar framfor seg, får eiga skei/gaffel, innimellom ein kopp med litt drikke (fint til fingerplasking)). Dei lærer jo alle etterkvart. (Elles er han ganske så flink til å eta sjølv dersom han finn maten på golvet :-) )
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Må innrømme at jeg synes det er litt deilig å mate middag og grøt. Blir så sinnsykt mye gris når hun skal gjøre det selv! Spiser bare brød selv. Gjør det noe å mate henne, da? Det kommer etterhvert, og da vil du savne matingen ;-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Luke er 14 mnd han spiser alt selv bortsett fra grøt og middag.Har egentlig ikke vært flink til å la han prøve med skje,men i går var jeg å kjøpte sugekopp til å ha en barnetallerken på. Så nå skal vi begynne å øve oss ;O) Vet ikke helt hvordan du skal gå frem, for du skriver jo at du prøver.Hva med å begynne med ting du vet hun liker? Altså trenger ikke være brødmat i den forstand,hva med noen rosiner som du bare legger på stuebordet? Garantert at hun blir nysgjerrig og vil antagelig putte det i munn.
Kakeåndsen Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Vesla er 14 mnd og hun spiser alt selv. Hvis vi har middag med saus moser vi maten i den, og hun spiser med skje. Har vi tørrere mat spiser hun litt med gaffel og litt med hendene. Begynte å ville spise selv rundt 1 års alderen og nå hender det kun når vi har det litt travelt at jeg hjelper henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå