Gå til innhold

13 måneder, og på brødskiva har hun:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er KUN prim og philadelfia aprikos som gjelder.

Ja og jordbærsylte, men det er så mye sukker i så det får hun ikke mer enn en gang i uka kanskje.

Er det fler someer så sær?

Hva spiser din på maten?

Skrevet

Jenta mi på 15mnd spiser prim,gulost og skinkeost. Ikke spess interessert i annent pålegg. Med mindre jeg sitter å spiser ei brødskive med f.eks servelat på, da vil plutselig ha. Men ikke på egen skive.

Skrevet

Prim, syltetøy, smøreoster og hvitost, leverpostei, pølser av forskjellige slag.. Men jeg vet aldri hva han spiser til de forskjellige måltid da, han bare kaster det på gulvet hvis han ikke vil ha det akkurat nå..

Skrevet

Mi jente liker veldig godt banan på skiva og makrell i tamat ;)

Skrevet

leverpostei,hvitost,brunost,skinke/baconost,salami,skinke,jædersylte,banan

Skrevet

Lillegutt på 13 mnd spiser kun smør på skiven!Ingenting annet!

Har prøvd det meste,og opp til flere ganger,men han bare eeelsker smør...

Hvis vi har noe på skiven som han synes ser godt ut,vil han smake,smake og smake,men får han det på sin egen skive går det rett i gulvet!

Skrevet

her går det i leverpostei,prim,syltetøy(blåbær) rømmesild, fiskepuddingsalat,gulost, baconost og majones. her går det meste ned men han er dårlig til å spise om dagen..

Skrevet

Grunnen til at hun spiser sukkerpålegg på brødskiva er jo at du eksponerer henne for det. Bruk usukret fruktmos i stedet for syltetøy, hun må vel heller ikke spise så mye brødmat om hun ikke liker det. Smak skifter fort hos de små - min lille spyttet ut leverpostei - nå prøver han å slikke det i seg så fort som mulig!

Skrevet

KUN skinkeost...skjønner ikke at hun ikke blir lei:)

Skrevet

Nå spiser snuppa på 14 mnd kun prim og gulost. Før kunne hun spise leverpostei, smøreost,brunost og kaviar også, men det er det helt slutt på nå.

Skrevet

Leverpostei

Philadelfiaost med hvitløk/krydder

Skinkeost

Skinke

Makrell

Prim en gang i blant

Og agurk ;)

Og hun vil alltid ha MIN skive istedet for sin egen ;p (12 mnd)

Skrevet

Hvitost

Skinke i forskjellige varianter

Smøreost av diverse slag

Leverpostei

Makrell i tomat

Kaviar

Egg

igrunn det meste han kommer over. Fikk smake sild i julen, men det var visst ikke så godt. Han er 15 mnd.

Vi gir konsekvent ikke søte pålegg, men hvis jeg hadde hatt et barn som var veldig kresen så hadde jeg sikkert prøvd allt for å få h*n til å spise. Så lenge barnat ditt legger på seg som det skal, så kan du jo prøve non dager uten søtt for å se om H*n gir etter til slutt. De sier at man må ha smakt noe minst 20 ganger før man liker det.

Skrevet

Til HI: Håper du er klar over at det er like mye sukker i prim som i syltetøy... Kanskje mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...