Gå til innhold

Amming og slanking!

Anbefalte innlegg

Jeg vet man helst ikke skal slanke seg under amming. Jenta mi er 4 måneder snart og jeg fullammer enda og har lyst til å fortsette med det så lenge jeg kan. Jeg vil ikke ødelegge det med slanking. Men jeg er veldig ivrig på å begynne sakte men sikkert å gå ned i vekt for å komme inn i brudekjole uten alt for store valker.... Det er snakk om sunn slanking med endring av kosthold og spise litt mindre og trene. Er det noen som har tips som kanskje jeg bør tenke på for å ikke miste melka? Er det mulig at melka etterhvert får et annet fettinnhold? Noen som egentlig har peiling? Jeg vil absolutt ikke miste melka!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835252-amming-og-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mors kosthold påvirker i liten grad næringsinnholdet i melka. Det vil si, spiser du slik som du beskriver, vil det neppe utgjøre noen fare for å miste melka.

Hvis du føler at du klarer dette selv uten oppfølging, bør du ha et kaloriinntak på 1800 -2000 kcal om dagen. Pass på en jevn balanse mellom næringsstoffer, "et sunt, godt norsk kosthold" med poteter, kjøtt og grønnsaker til middag, fiber, og 5 frukt/grønt om dagen. Kroppen prioriterer melkeproduksjon, så ensidig kost vil først og fremst gå utover deg.

Ellers har Grete Roede kurs tilpasset ammende kvinner.

Det anbefales å ikke gå ned mer enn en halv-en kilo i uka, pga miljøgifter som kan gå ove ri melka(økt kreftfare, hormonforstyrrelser og masse usjusj...)

Trill turer om dagen, en halv times rask gange 3 ganger i uka er anbefalt. Ta litt styrkeøvelser når du kommer hjem og er varm. Husk at melkesyre kan føre til en litt rar smak på melka en halvtime etter trenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...