Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 kan man gi pasta til 6 mnd gammel baby? Er d noen som evnt har en oppskrift på det?=)
gerd Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Jeg trodde man skulle unngå gluten så tidlig jeg da..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 nå har gutten min spist glutenholdig mat en liten stund da..og alt tyder på at han tåler d... så d blir vel individuelt... HI
gerd Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Det tar ofte både mnd og år før man utvikler cøliaki. Det som er poenget er jo at jo tidligere man gir glutenholdig mat - jo større risiko er det for senere cøliaki. Men du bestemmer jo selv.
Eliise Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jeg mener nå å huske at de anbefaler å begynne med glutenholdig mat når fastføde introduseres i 6 MNDS alderen... Siden de da kun får små mengder av gangen... Var det ikke på ammehjelpen det sto månn tro?? Og så tror jeg at småfolk har et middagsglass med pasta. Kanskje du kan ta en kikk på det glasset, å se om du blir klokere på innhold?? Hva er det pasta lages av da? Er det ikke bare vann og mel egentlig? Samme som når de spiser grøt da ;-)
Hoppetussa Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Hvis man er disponert for cøliaki, får man det før eller siden. Det er ikke slik at glutenholdig mat fører til cøliaki. Men det er ikke så lett for et lite barn når det får cøliaki. Det anbefales å introdusere gluten mens du ammer(hvis du ammer da). Hipp har et middagsglass med nudler, så jeg i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå