Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvordan synes du dette er? Er 20 måneder en grei alder å begynne i barnehage? Min skal mulig begynne i en 0-6 års barnahage til høsten. Hvordan fungerer samspill med andre unger når de er 20 mnd? Hvordan gjør dere det med klær og sånn, som vinterdresser ol, har de flere sett, slik at de har ett sett vinter+regnsett i bhg, og ett sett hjemme, eller bærer dere alt frem og tilbake hver dag? Hva er den beste barnehagesekken?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835176-dere-som-har-barn-p%C3%A5-20-mnd-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruble Skrevet 17. januar 2007 #2 Del Skrevet 17. januar 2007 Mi blir 20 mnd i slutten av feb, men har gått i bhg siden hun var 14 mnd. Hun stortrives med andre barn, både på sin alder og de eldre. Vi har en vinterdress og en regndress og de er i bhg. Men vi bruker vinterdressen til og fra bhg, så den er og hjemme når hun er hjemme. Hvis jeg vet vi trenger regntøyet tar jeg det med hjem, men ikke ellers. Når det gjelder barnehagesekk er det vel mange forskjellige. Vi har en Beckman sekk som er Liten/stor nok til at jenta selv klarer å bære den på ryggen, vel og merke med bare sutt og bamse oppi(av og til ulltøyet og). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835176-dere-som-har-barn-p%C3%A5-20-mnd-i-barnehagen/#findComment-7835226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilles Skrevet 19. januar 2007 #3 Del Skrevet 19. januar 2007 Gutten min er snart 20 mnd og har gått i barnehage siden august. Var 14 mnd da han begynte. Han går på en avdeling som er 1-6 år, og er minstemann der. Det har gått kjempefint hele veien. Det tok riktignok en god stund å venne han til at vi skulle gå om morgenen, men det gikk seg fint til etterhvert. På avdelingen er det 3 barn på 2 år. Han leker mye med dem, men han er nok enda mer sammen med de store barna på 4-5 år. Det er flere jenter som går siste året i barnehagen som syns det er stor stas med "babyen" og som skal vise han alt mulig. Han syns det er stas å være sammen med de. Får mye oppmerksomhet fra store og små. Under måltidene får han mye hjelp av to store jenter som "slåss" om å sitte ved siden av. Av klær har han vår/høstdress, vinterdress, regndress, støvler og vintersko liggende i barnehagen (pluss et skift fra innerst til ytterst). Dressene ligger i barnehagen, tar som regel med hjem i helgen eller om vi har behov for det i uka. Vet ikke hvilken sekk som er den beste, men gutten min har den minste Bergans-sekken, og vi er godt fornøyde med den. Han bærer den jo ikke selv enda. Bare til matpakke, og litt tøy evt. Ligger under vogna til og fra. Lykke til med barnehagestart når den tid kommer ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835176-dere-som-har-barn-p%C3%A5-20-mnd-i-barnehagen/#findComment-7863746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #4 Del Skrevet 20. januar 2007 Mi jente begynte da ho var 17 mnd., nå er ho 21 mnd. snart. Syns det var en perfekt tid å starte på, ho var ikke så lita at det vrengte seg i meg å forlate ho, og ho virka veldig klar for mer samspill med andre barn. Sosial og blid type. I den barnehagen ho går i, er ho nestyngst...de fleste er nå 3 år...men dette går visst bra, ifølge personalet. Ho er uredd, og blir ganske tøffa opp av disse eldre, uten at det går utover adferden. De er flinke å passe på mht. konflikter. De har klare rammer og rutiner på dagen, og er endel ute, så mye aktivitet for henne, noe ho liker. Ang. klær: Har en vinter/parkdress fra Reima, god kvalitet, str. 86. Tar den med hjem i helgene. Ho har ett sett regntøy, tar den også med i helgene. Så det henger vanligvis i barnehagen i ukedagene, for fra 16-leggetid er ho vanligvis på vei hjem fra barnehagen og er inne resten av dagen....Har varme gode klær hjemme uansett om vi 'må' ut på ukedagene/kvelden. Bruker ikke/trenger ikke barnehagesekk ennå, når de er så små... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835176-dere-som-har-barn-p%C3%A5-20-mnd-i-barnehagen/#findComment-7866063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 herlige gutter ;-) Skrevet 20. januar 2007 #5 Del Skrevet 20. januar 2007 HEI! vår gutt er 20 mndr, og begynte i bhg da han var 15/16 mndr. han går i familiebarnehage, der de er alt fra 0 år til 6 år. det fungerer veldig fint med de større barna, og de store tar seg veldig av de små. de er kjempeflinke! samt at de små synes det er så gøy med de store! :-) vi kommer til ål søke en annen bhg nå, ettersom det er ting nå vi absolutt ikke er fornøyd med... men det er en annen sak! når det gjelder klær, så har jeg funnet frem (ikke gamle), men klær som bare blir liggende hjemme i skuffen uten å bli brukt - de passer bra å ha liggende i barnehagen. som reserveklær! gutten vår har to dresser, en reimatec dress UTEN FÒR, og en stormberg leketøydress MED FÒR. (pluss pluss). vi har alle uteklær hjemme vi, og jeg pakker for hver dag. veldig greit, for da får jeg vaska det, og føler at jeg har litt kontroll på hva han har på seg, at det ikke blir hverken for lite eller for mye! (kontrollfreak, hehe!) det samme med ulldresser/fleecedresser. tar det med til og fra! :-) han har en bergans-sekk, den av den minste typen. den er det utrolig god plass i. brukte den til å begynne med, men ettersom vi også har med oss vogn til og fra, så ble det så mye å holde styr på: sekk, pose med utedress, vogn og gutt. så da fant jeg frem en liten "bag"/veske. en fin disney-bag, som vi får plass til ALT i! akkurat som en stellebag forsåvidt... kjøpt på morris for 600 kr tror jeg! :-) lykke til i barnehage, og med klær osv! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835176-dere-som-har-barn-p%C3%A5-20-mnd-i-barnehagen/#findComment-7866395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå