Gå til innhold

Skal til samtale neste uke...

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg innkalling til samtale angående fødselsangst (Førstemann ble tatt med hastesnitt, litt traumatisk), og nå begynner jeg å få helt noia for samtalen også. Er flink til å prate for meg så lenge det ikke er om private ting, følelser osv. Men når det kommer til det, så stokker det seg helt, og jeg klarer ikke forklare hvordan jeg egentlig føler... Sukk.

Jeg får prøve å skrive ned det jeg vil formidle, og så pugge det kanskje...

Andre som har vært til slike samtaler for å få keisersnitt som vil fortelle om det, er jeg meget takknemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7835081-skal-til-samtale-neste-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg var til vurdering for noen dager siden. Jeg hadde skrevet ned alt jeg ville si og husket dette kjempegodt så jeg slapp å lese det. Legen leste også gjennom det jeg hadde skrevet. Jeg skulle til time pga angst for å føde etter at jordmor gjorde mange feil under sist fødsel(dette vil selvsagt ikke sykehuset innrømme...) men da legen undersøkte meg sa han etter en liten stund at det måtte nok bli ks for det ville ikke være medisinsk forsvarlig for meg å føde en gang til...Jeg tror aldri jeg har vært så hysterisk under et legebesøk før. Jeg gråt nesten hele tiden og var inne en time (litt pinlig for jeg er medisinstudent ved det sykehuset jeg var til vurdering ved og det var en annen student tilstede, men jeg fikk henne heligvis til å gå ut.) Jeg tror nok at du får god tid til å prøve å få frem det du vil formidle. Jeg måtte jo legge ut om alle mulige personlige ting og det gikk faktisk bra:-)Bare tenk at du skal være deg selv og at det som er personlig og vanskelig å snakke om det er faktisk det og om du gråter eller ikke finner rette ord så er det bare menneskelig og leger er jo (som oftest, men dessverre ikke alltid...)mennesker også.Ønsker deg masse lykke til iallefall:-)

Tusen takk for svaret. Det er dette med å "brette" seg ut... Kanskje det går bra? Noen ganger er det jo lettere å snakke med de som ikke vet hvem man er... Derfor det er så lett å spørre om så mye rart her inne!

Flere som vil fortelle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...