Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Her i stad da jeg og sambo kjørte bil med tassen i baksete. Så ser jeg/vi to voksne personer gå over en mørk vei uten refleks var mørkt ute.. De kom seg da over da så dem så vidt.. Men plutselig ser vi at dem har en unge på akebrett på slep Uten refleks på unge eller akebrett.. Fy F/&%#¤ er det mulig?! Folk tenker ikke langt.. Greit nok jeg er ikke så flink til å bruke refleks selv men på vogna til tassen er det mange på alle sider.. Og nå han blir større så skal han ha refleks på yttertøy eller refleksvest og på akebrett/kjelker osv.. tør nesten ikke tenke på hva som kunne skedd hvis vi hadde litt større fart.. Er veldig glatt på veiene nå fortida her også i tillegg! Uff!!
Tiddelidu Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Gærne folk! Det er ofte en møter fotgjengere uten refleks, og jeg blir kjempe provosert! Særlig når det er barn med. Kan jo lure på hva de tenker med!?
vårspiren Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Ja, mange er dessverre ubetenksomme på det området! Jeg begynte først å bli refleksoman etter at jenta vår kom. Da gikk det iallefall opp for meg at jeg virkelig er glad i liv og helse til meg og mine kjære! Så et godt tips er å ha to refleksbånd fast på håndtaket når den står hjemme, og så fort man går ut tar man på seg et bånd på hver arm. Det er jo viktig å huske at det ikke bare er vogna som skal synes, men også den som triller. Men jeg skal kjøpe refleksvest nå tenkte jeg. Det er det aller sikreste når man går ute når det er mørkt og glatt. Og apropos refleksvest, så kjøpte vi en sånn til å ha i hanskerommet på bilen. Hvis man blir innblandet i en bilulykke på kvelden kan jo vesten redde liv, så hvorfor ikke ha en liggende der som fast inventar?
Hoppetussa Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Gubban! Jeg blir så sjokkert når jeg hører om sånt. Det er rart det går bra mange ganger. Her hos oss lar foreldrene barna ake fra en avstikkervei som går rett ned i hovedveien(ikke så traifkkert da, men det kjører jo biler i 40 km/t der).
AnonymeAnine Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Si ifra! Vi (sambo og jeg) fikk faktisk kjeft av en taxisjåfør fordi vi ikke hadde refleks. Selv om dette var i et ganske opplyst kryss. Nå ser vi ut som et amerikansk juletre, begge to:-) Viktig med refleks!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå