<3mamma22<3 Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 jeg bare lurer på noe. jeg og barnefar er ikke sammen. og nå mener han at han vil gå til retten for og søke om og få ungen HVER HELG! kan han få det? vil jo ha babyen min i helgene jeg også snart mamma:)
vero86 Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Det er jo vanligt å ha annen hver helg og hver onsdag..syns hver helg var litt rart..Da er det bedre med annen hver uke!! tror ikke han kan kreve hver helg nei...Det blir bare for teit...
VinterSol+2 Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 så lenge babyen er avhengig av at du ammer den, så er det vel egne regler, tror jeg? Ville ringt en advokat og forhørt meg jeg..
carina og *jentegullet* Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 tror du kan roe deg helt ned....han kan nok ikke kreve hver helg.jeg har en venninnde som er i samme situasjon.før dere kommer i retten må dere til mekling med advokat,i håp om og bli enig der. stygt og si det men som mor,sitter du med de beste kortene...sånn er det her i verden:-) Ikke krangl med han og sånne ting om dette,for det kan falle tilbake på deg igjen...bare si at dere får gå videre med det hvis dere ikke kan bli enig dere to i mellom. Jeg tror det beste er at man har barnet annen hver helg og kanskje en natt i uken at han/henne kan være hos den han/henne ikke bor fast hos. Jeg driver selv barnehage og ser på de barn som har annen hver uke,at det kan bli litt mye...ihvertfall sånn i starten... Ta kontakt hvis du vil ha noen utenforstående og prate med:-) lykke til.....
**My little Miss drama and I** Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Reglene er slik at far har rett på annenhver helg og en gang i uken. 14 dager i ferien (visst jeg ikke husker feil)og jul ELLER påske!!! Du trenger ikke bekymre deg at han får hver helg er veldig usannsynlig.. Vet ikke hvordan det er når barnet er så liten at den er avhengig av deg ,men bestill deg en time på nav og prat med de:-).. som nevnt så sitter du med de beste kortene...
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Kjære deg. Du er den beste matpakken til barnet ditt de første 6 mnd. av livet hans eller hennes, det har med immunsystemet, allergi, næringsopptak etc. Men det er også kroppskontakt. Så lenge du ammer, ihvertfall fullammer forstår jeg ikke hvordan noen kan si at de vil ha barnet annen hver helg, hver helg e.l. Alle argumenter for dette preller av meg, så lenge du kan amme og koser deg med det håper jeg for guds skyld du kan få lov til å få ro rundt situasjonen. Gå rettens vei, uffda, jeg håper han tenker på det beste for barnet deres. Jeg er enig med en ovenfor som skrev, ikke krangle med han, ikke gjør det. forhold deg rolig. Jeg ønsker deg ro og trygghet og håper at dere blir enige. Det går jo ann at han kommer på besøk omså hver dag, triller tur etc. det er mange måter for pappa og få kontakt med den lille, men det er veldig viktig at han er snill med deg, da er han nemlig også snill med den lille. Gode tanker
3+et lite nurk Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Inntil barnet er ett år, har far krav på svært lite annet enn å se barnet sitt. Etter dette må dere gjennom megling. Han får ikke gjennomslag for hver helg. Det strider mot reglementet. Lykke til, det går nok bedre enn du frykter nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå