Gå til innhold

Å ramle på isen, -hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har diskutert litt med en BIMvenninne ang hva man gjør om man ramler på isen. Jeg ramlet på isen i dag, og slo meg på hofta. Ikke verste fallet, men jeg kjenner jeg har litt vondt.

Min venninne mente at dersom en ramler, uansett når i svangerskapet, skal en ringe sykehuset for sikkerhetsskyld.

Jeg og min mor mener at dette ikke er nødvendig, med mindre du opplever at bekkenet løsner, du får veer, akutte smerter eller blødninger.

Jeg tenker også at det må være en forskjell om man er feks 17 uker på vei, og 32 uker,,,

noen andre som har noen meninger ang dette?

Eller fått noen beskjed fra sine respektive leger eller lignende?

hadde vært spennende å høre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg datt på isen selv i dag, faktisk! :P

Datt på siden og slo ene hofta litt, men ikke noe vondt egentlig. Merka litt vondt i magen etterpå, akkurat som jeg har strekt noe. Jeg drar ikke på legevakta med mindre jeg har smerter eller har blødninger ihvertfall.

Skrevet

Jeg har hørt at det er værre å ramle på stumpen, enn å ramle på magen.. Jeg er så overbeskyttende at jeg hadde iallefall ringt til legen og hørt hva han/hun sa..

Skrevet

Det de er redd for når man ramler slik er jo at morkaka kan løsne, hadde den gjort det hadde du fått voldsomme smerter. Mest sannsynlig er alt du har fått en blåkul, men bekymrer det deg er det jo berre å ta en tlf..

Eg hadde hold meg unna aktiviteter som kan føre til harde fall, er sjøl nervøs når eg går på glatta. Takk for den milde vinteren sei eg !!! :-)

Skrevet

Ramla selv på isen i går og slo hånda og rumpa. Tenkte litt på hva jeg skulle gjøre, men hadde ikke vondt i magen, blødde ikke og det var like mye aktivitet så jeg valgte å avvente. Har legetime i dag så tenker jeg skal forhøre meg litt da.

Skrevet

da jeg falt i forrige uke fikk jeg beskjed om at saa lenge lillemann spreller saa er alt bra med han. legen sa ogsaa at om jeg falt bak var det mye bedre enn frem. Siden jeg falt har jeg hatt fryktelig vondt nederst i korsryggen, og proever naa aa finne ut hva det er. men minsten har det fint ihvertfall, spreller som bare det om natta for aa holde mamman sin med selskap. :)

Skrevet

Jeg falt rett på halebeinet, for mange uker siden. Gjorde jævlig vondt i hele bekkenet den dagen, og dagen etter. Men da jeg skulle på jobb 3. dagen var smertene helt borte!

Alt er fint med barnet iallefall. Men som du sier er det litt forskjell på uke 17 og uke 32;)

Skrevet

Jeg er så overbeskyttende at jeg holder meg unna isen jeg :-p, samme hvor godt jeg liker å stå på skøyter. Tør ikke å ta sjansen. Men så er jeg litt små hysterisk også da.

Skrevet

Det er vel ikke saa mange av oss som har falt som faktisk har vaert paa skoeytetur faar jeg haape. Men denne isen ligger og lurer hvor vi enn gaar syns jeg. Og vi kan jo ikke sitte inne hele tiden heller. Problemet er jo at jo stoerre vi er dess hardere faller vi, og babyen faar jo ogsaa mindre beskyttende veske rundt seg etter som den vokser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...