lifa og Eline Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Hei Jeg lurer på når dere mener fødselen startet? Er det med første tegn til veer eller når de blir så sterke at man ringer sykehuset? Når man ringer føden avhenger jo av hvor man bor i landet. På ullevål fikk vi beskjed om å ikke ringe før vi hadde hatt 5 min. mellom hver ri i 1 time. Selv hadde jeg aldri de 5 min.mellom
Snupidupi Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 På sjukhuset regna di fra 3-4 cm åpning trur æ det va...
mess79 Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Fødselen startet en time før vannet gikk, da kjente jeg et par rier. Måtte til sykehuset ved vannavgang pga streptokokk infeksjon og hjerteprobemer hos første barnet.I bilen tok jeg tiden til tre min i mellom, men det var ikke ordentlig vondt. Etter en time på sykehus med rie-registrering, kom de ordentlige riene og det var inni helv.... vondt, med tre min mellom hver, hele natta. Velsa kom ved fire tida dagen etter...
lifa og Eline Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2007 Er det vanlig å si at fødselen startet når man merker de første rieene??? ???
SuperGlad Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 jeg kjente min første rie 3 uker før snuppa kom så jeg regner ikke derifra :-) Første rie på en uke kjente jeg kl 9 om morgenen å ti over halv 5 var hun ute, så fødselen startet til meg kl 9.
♥maxen min♥ Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Fødslen min startet, el tja, startet og startet, jeg våknet om natten, 8 dager over termin, av at jeg ikke kjente noe særlig liv, og ringte JM da hun åpnet om morningen og fikk beskjed om å ringe føden. Hadde veldig lite vann og han var ikke festet så.. Men ta en tlf dit du! Tok ca 12 timer jeg våknet til riene startet og enda 9 timer til før han var ute. Men det er jo så individuelt. Vanskelig å si når fødslen begynner liksom..
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 jeg våknet med rier hjemme halv 6 om morran, men var ikke på sykehuset før 15 om ettermiddagen, hadde da 4 cm åpning, så regner at fødselen startet da... og kl. 20 var han ute...
Chatzy Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 her starta det med at vannet gikk fikk rier ca 20min etter det.. 8timer etter vannet hadde gått var han ute.. (førstegangsfødene)
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Nå gikk vannet mitt torsdag kveld, og Teodor ble født lørdag morgen, og jeg kom inn med 7 cm natt til lørdag, så jeg vet jammen ikke helt jeg... Var jo inne på flere sjekker... Åpning ble ikke sjekket før natt til lørdag... Syns jeg var i fødsel helt siden vannet gikk jeg, visste jo at nå var det i gang
animal Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Hvis vannet går har jo fødselen startet, samme hvis riene (mener da ikke kynnere..) kommer tett, med jevne mellomrom. Det er hvertfall min mening. Hos meg begynte de den ene kvelden, og da de kom med 2-2 1/2 min mellomrom dagen etter, ringte vi til føden. Tok likevel et døgn til før jeg fødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå