Gjest Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Sitter her og leser om svigemødre.. Takker og priser for den svigermora jeg har.. Hun bor i nærheten og kommer og triller og hjelper til med bading osv.. Mammaen min derimot kan jeg ikke skryte stort av.. Kom ikke på besøk på sykehuset.. (tok faktisk 3 uker før hun fikk somlet seg til å komme på besøk..!!) og jeg ser vel stort sett ikke noe til henne.. Hun har 4 andre barnebarn (alle jenter, og jeg har gutt..), og de ser hun nok mer til vil jeg tro.. Hun bor 1/2 times kjøring herfra, og må passere alle mødres skrekk: en bomstasjon.. Virker som om det er jeg som må dra til henne/dem for at de skal se poden. De røyker hjemme hos seg, så vi drar ikke dit kjempeofte for å si det sånn.. Må nesten ha avtale, slik at de kan få luftet før vi kommer.. Ikke ringer hun heller, og jeg kan vel ikke si at jeg har ringt henne heller men.. Flere som har mødre som har skuffet, eller er det bare jeg? Skal jeg gidde å besøke de, eller skal jeg vente til de kommer til meg?? *sukk*
Kathy me prinsen Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Eg har det akkurat likt deg dessverre. Hun kunne ikkje brudd seg mindre om barnebarnet sitt.....ringer aldri, besøker oss aldri (bare viss hun skal noe og må kjøre her, ellers aldri) hun bor 2 timer unna....men allikevel...!! vett iallefall d at eg ska aldri bli lik hun...!! må sei eg tenke masse på d at "mormor" ikkje besøke minien...men har kommet fram te at d e de som går glipp av utviklingen te minien...!! har bestemt meg for å ikkje ha så mye me de å gjør for å vær heilt ærlig....har d mye bedre sånn:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 nesten som og lese om min egen mor det der...uff,ikke lett det der og man blir utrolig skuffet!Men mamma kom på sykehuset da,men føler ikke st hun er "der" 100% for meg...deter alltid stas når vi kommer på besøk,men hun ringer nesten aldri og når datteren min på 4 år er med,merker man at hun ikke er så interresert,diller litt,så går det over til voksen prat..datteren min vil jo gjerne ha litt mer oppmerksomhet og leke mer,men det viker ikke som det er så viktig,skal lissom sysselsette seg selv..blir gal av det,ender bare med at vi besøker de sjeldnere og sjeldnere!! Men svigemoren min er også flink,og alltid snill og hyggelig,så vi er heldig den veien ihvertfall da;)
Bonusmamma13 Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 På farssiden er de ikke så flink. Farmor til poden har vel vært på besøk 2-3 ganger og farfar 1 gang. De bor 20-30 min å kjøre herfra. Håper det bedrer seg når han blir større og forstår mer.. Han er 4 mnd nå..
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Jeg skulle faktisk gitt alt i verden for i det heletatt å hatt en mamma jeg! Jeg har ingen mor å være skuffet over, å glemme å ringe, å furte for at hun ikke kommer... Skulle jeg gjerne hatt!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 moren min er helt uinteressert i gutten min.... jeg vet det er fordi hun er syk, men det er veldig leit alikevel....
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Trist å høre at andre har det likt som meg.... Det er utrolig sårende. Min mor bor ca 1 time fra oss, hun ringer en del, men snakker lite om min Mimmi. Det handler alltid om henne og hennes liv, som vi ikke er en så stor del av selv om vi gjerne vil. Skal hun på besøk er det alltid et annet ærend hun skal i Oslo, kommer aldri for og bare besøke oss, da hadde jeg besvimt ;-) Hun har en hel haug med husdyr, mest katter, jeg liker ikke at alle de kattene som ikke er vant med barn er oppi Mimmi konstant, DET har hun tatt seg nær av. Men jeg er jo veldig glad i Mamma, får alltid dårlig samvittighet når jeg tenker over hvordan det er, men så er det jo bare sånn det er uten at de er min skyld! Jeg vet iallefall hvordan jeg skal være den dagen mine barn får barn :-)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Har slikt problem selv, men det er med svigermor.. Har aldri kranglet med dama eller hatt noen uoverenstemmelser slik, men hun kommer svæææært sjelden på besøk selv om hun bare har to barnebarn som er sjarmerende og skjønne.. Dersom hun kommer på besøk, kommer hun på en "dagstur" dvs kommer rundt 12 og reiser rundt 18... Vi har mange soverom å har tilbudt henne å overnatte, men nei det blir for mye styr... Fikk i november hennes andre barnebarn,, den 11. første gang hun kom for å treffe han var 25.desember, på 2årsdagen til min førstefødte... Skikkli imponert over hvor lyst hun hadde å treffe han ja.. Greit hun må ta ferge å har ikke bil så det er ikke bare bare, men sambo har tilbudt seg å kjøre å hente henne på fergekaia mange ganger, men neida.. Hadde jeg blitt bestemor så hadde jeg kommet å besøkt så fort som bare mulig... (Hun kan ikke skylde på at hun ikke fikk fri fra jobb e.l heller, for jobber gjør hun ikke.. ) *sukk* Dette gjør jo at jeg ikke har lyst å dra dit på besøk noe særlig heller.. Er jo mye mer ttungvindt å dra dit med to små barn som man må ha med leker til, bleier, klesskift, +mm.. For ett styr! Har heldigvis en mamma som stiller opp i nærheten jeg, men skulle ønske at svigermor gjorde det samme slik at jeg slapp å bli skuffet over manglende entusiasme.. (det er veldig stas når hun først er med dem da eller snakker med jenta på 2 år i telefonen) Håper bare de får lov å komme på besøk og overnatte en gang når de blir store nok til det jeg slik at vi kan få litt alenetid også
Luni og go'gutten =) Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har det som deg! Bare at dette er mammas eneste barnebarn, enda så er hun ikke interessert.. Hun bor ca 1 1/2 time unna, så det er ikke lange svippen egentlig. Hun har sett veslemannen 3 ganger, nå er han 6 mnd.. Hun kom siste dagen vår på sykehuset, jeg kjørte til henne da han var 2 mnd og siste gangen hun så han var i dåpen hans 8. november - altså snart 3,5 mnd siden.. Julegave til poden fikk vi i posten, et gavekort på 500,- på et kjøpesenter et par timer unna. Selvfølgelig på kanter av landet vi aldri er.. Så mye varme og omtanke kunne de nesten spart seg for syns jeg.. :oP Får aldri meldinger, aldri telefoner, det er rett og slett ikke interesse. Trist, men sånn er det.. Og til deg lenger opp som heller ville ha en dårlig mor enn ingen i det hele tatt, for å være helt ærlig så vet jeg ikke hva som er best.. Det er så helt forj****g sårende når din egen mor ikke har et fnugg av interesse for det viktigeste i verden for deg.
Luni og go'gutten =) Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Herrejemin, dåpen var 8.oktober selvsagt ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå