Gå til innhold

Noen spørsmål ang første gang til jordmor

Småbarnsmor med frysespire

Anbefalte innlegg

Hei...

Skal til jordmor for første gang i morgen. I disse hektiske dager har jeg helt glemt å ringe ned for å spørre om jeg f.eks skal ha med meg urinprøve... Skal jeg det?

Hva skjer hos jordmor første gang? Jeg er nå 16+5 og føler meg utrolig lite gravid, bortsett fra litt mage... Tenker på om jeg får høre noe hjerteslag i morgen eller er det for tidlig? Skal jeg undersøkes veldig? Eller er det kun en samtaletime? Aner egentlig ikke hva jeg går til jeg... hehe.. Bare vet at det skal være en utrolig dyktig og grei jordmor og det er jo betryggende:)

Fortsetter under...

Ta med urinprøve i tilfelle..

Hun sjekker blodtrykk, evt hb (blodprøve), prater med deg om form, symptomer og diverse. Jeg fikk høre hjerteslag og ble målt på magen første gangen nå, visste ikke hvor langt jeg var på vei da..

Ellers er det din time, du skal spørre og snakke om det du vil. Jeg brukte størstedelen av timen på ting som "satt igjen" fra forrige svangerskap/fødsel, dvs bekkenløsning, vanskelig fødsel og negative tanker rundt den og det å føde igjen, og amming.. Om dette er din første kan du jo allerede begynne å snakke om fødsel og amming, det er ikke dumt (vet av smertelig erfaring) å forberede seg selv om det synes laaangt borte..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...