Gå til innhold

For tidlig å teste mente legen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom legen pga. en sykm i dag og tenkte jeg skulle nevne at jeg trodde kanskje at jeg var gravid ettersom jeg nå er to dager over tiden.(og er alltid i rute med 28 dagers sykluser) Han mente at det var uansett for tidlig å teste om man var gravid eller ikke,for testen kunne uansett vise at du ikke var gravid selv om du var det når det var så tidlig som dette...Men hva med disse testene som man kan bruke 3 dager før ventende mens? Han ville uansett at jeg skulle vente noen dager til for å se om det kanskje var mensen som var sen eller om jeg var gravid. Hva tror dere om en slik uttalelse? Har han rett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke han har rett...

Da bør eg ihvertfall teste igjen...

Testet positivt FØR ikm...

Tror apotekene hadde fått endel tilbakemeldinger også hvis disse testene var "tull"...

Skrevet

Jeg har det på samme måte, jeg er alltid i rute med mensen men er nå to dager over tiden men testet negativt både i går og i dag. Har ømme bryster og er små kvalm. I mitt forrige svangerskap så testet jeg negativt hos legen en dag før ikm men den vesle gutten min var der, så det er nok mulig ja :o)

Skrevet

Nei, jeg tror heller ikke han har rett. Min gynekolog sier at eggløsninger tester bare er tull, men det stemmer jo hver gang på meg. Syns av og til at det virker som leger ikke helt følger med på utviklingen og at de holder seg til det de hadde i pensum..... (skal selvfølgelig ikke dra alle over en kam....)!

Skrevet

hmm..testene som de har hos legen måler et laver nivå av hcg, det vil si at de kan man teste positivt på før man gjør det med hjemmetest. Sist jeg var gravid hadde jeg ikke anelse at det var det. Jeg dro til legen etter å ha ligget i "fosterstilling" en hel dag med kjempevondt i magen. Legen ville ta en test å den var positiv! Dette var da 5-6 dager før ikm.Jeg dro da hjem å måtte bare ta en hjemmetest også men den var negativ..

Skrevet

Han har på en måte rett. Det han mener er at om du venter noen dager til så får du et sikkert svar. Hvis du tester nå så kan det godt hende du får positivt, men det kan også hende at du får negativt selvom du er gravid. Da har han sikkert ment at om dere venter noen dager til så får dere et korrekt resultat. Men det er jo ingenting i veien for at du kan ta en test selv om du vil.

Man kan teste opptil 3 dager før mens, men jo lenger før man tester dess mindre pålitelig er resultatet. Jeg klarer ikke å vente selv, tester alltid litt for tidlig fordi jeg er så spent....

Skrevet

Hehe... nå skal jeg også blande meg inn=o)

Ja, på en måte så har legen rett... Det er faktisk sånn vi alle er forskjellige og fleste av oss ville ikke ha testet pos før det kan ha godt alt fra 1 uke etter IKM til 3 mnd på vei, så det sier seg selv det...

dere har jo også lest om de som har måtte vente en uke eller mer før de testet pos, og så er det de som er heldige nok som tester pos tidlig/ før IKM, Ikke sant...

Tror det er lettere å ha en lege som er kvinnelig eller en mannlig lege som er spes innen graviditet , enn vanlig allmennlege... de Tar for seg som vanlig for "bare" sykedommer... Hvis du skjønner hva jeg mener...

Men han kan da selvsagt ta feil og det kan jo jeg også... Men han er faktiskt utdanna lege og det er ikke vi, ettersom jeg vet...

Så det må jo være noe i det, eller??

=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...