shevil og Alver Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Hei, Trenger gode råd om hvordan jeg skal få gutten min til å sove på dagen. Slik som det er nå dupper han av maks 30 min, noen ganger bare 10 min, 2-3 ganger om dagen. Slik har han vært siden han var 3 uker gammel. For at han skal få sovet skikkelig, går jeg tur med han nesten hver dag, 1-2 timer (ganske slitsomt, men veldig god trim :-)). Han sover som regel gjennom hele turen, men har i det siste begynt å våkne, midtveis, for så å sovne igjen på slutten av turen. Hvis han sover prøver jeg å la vognen bli stående ute etter at vi har kommet hjem, men våkner som regel etter kort tid. Jeg har prøvd å legge han på forskjellige steder, men vognen fungerer best. Så må jeg trille vognen frem og tilbake på gulvet til han sovner, og som sagt våkner han igjen etter maks 30min. Sover ikke lenger om jeg setter han ute. Jeg ser jo at han veldig ofte er trøtt og blir litt fortvilet over at han ikke får sovet lenge nok. Han er ikke vanskelig å få til å sove på kvelden i sin egen seng.
monztah Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Har du prøvd ting som å spille beroligende musikk (klassisk?) for ham, på lav volum? En periode var snuppa vår vanskelig til å få til å sovne, og da gjorde jeg det - hadde musikk på den bærbare pc:en ved siden av vogna. Funket som bare det en stund :-).
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Dette høres veldig kjent ut. Hvis det er noen trøst tror jeg at jeg kan si på vegne av veldig mange at dette er vanlig. Ja, det er selvfølgelig slitsomt, men prøv å tenke at det er en periode han er så liten. Det som kan bedre situasjonen litt er å gi han litt mer mat. Nå vet jeg ikke hvor gammel han er? Jeg begynte ihvertfall å gi min litt ekstra på kvelden, for det ble utrolig slitsomt å aldri sove lenge om gangen om natta når han i tillegg sov lite om dagen...han sov da litt bedre den første økta. Men jeg fortsatte med kun amming på dagen jeg da. Slitsomme uker og måneder... Hvis han er ganske liten kan det være at han sovner før han er skikkelig mett. Så våkner han for å få litt mer mat osv. Så prøv å hold han våken lengst mulig når du mater han. Hvis du vet han er trøtt og trenger å sove mer når han våkner, gi han mer pupp og legg han ned igjen...det er tøft, men blir bedre etterhvert!
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Har ingen løsning for deg, bare vil si at vi har det omtrent på samme måte her også. Junior på 3.5 mnd sover som regel kun 20 eller 40 minutters økter på dagtid, og må sove oppimot 5 slike økter i løpet av dagen for å ikke bli kjempesur. Han sover også godt ute på tur, men våkner når jeg stopper vogna. Han er helt uproblematisk å legge om kvelden, vi legger ham 2030 og da sover han til 02, spiser og sover så til 0630.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå