Gå til innhold

Kaffe??


josefine1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan drikke det, men man skal være forsiktig med koffein, spesielt kaffe og te. Jeg er forsiktig! men en kopp om dagen tror jeg ikke skader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helst ikke, men visst du ikke klarer deg uten må du ikke drikke mer enn 1-2 kopper daglig! forskning viser at visst du drikker mer enn 8 kopper kaffe daglig øker risikoen for sp.abort med 56 %!!

 

Men det er jo sinnsykt mange kopper da! så kos deg bare med den ene eller to kopper kaffe du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stygga på kaffe...tåler ikke lukta en gang....Jeg drakk mye kaffe før,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj..... jeg drikker sikkert over 8 kopper for dagen. drikker vel ca en kanne for dagen. får bytte over til koffeinfri jeg da. og ta de 2 med koffein om morgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

to kopper kaffe går helt fint josefine!!!!

 

Så kos deg med det du!!!!

 

Se denne linken : http://matportalen.no/Emner/Gravide

 

Her har jeg klippet ut fra linken ovenfor:

 

For gravide:

Kaffe, te og cola

 

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

 

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...