mamman te marcus04 og vilde06 Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Har ei datter på 7 månder og det renner gult fra øynene hennes. hun er hoven og litt rød på øynene. Kan det være øyekattar?? Får man medisiner mot det ettersom hun er så liten eller må man skylle det bare med saltvann??
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Man gir de antibiotika ja, lurer på om de gir det som salve. De sier vel at om det ikke gir seg i løpet av to-tre dager bør du gå til legen. I mellomtida kan du vaske bort pusset med en rein klut.
mamman te marcus04 og vilde06 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2007 Hun har hatt det i hele dag..synes så synd på henne Hvis øyet er helt gjenklistret imorgen så får jeg ringe legen og høre. Takk for svar
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Huff, stakkars liten. Jeg holder på med 3. øyekatarren selv siden hun ble født nå. Utrolig at jenta mi ikke har blitt smittet av meg!
Bira Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Sønnen min på 10 mnd hadde øyekattar for 14 dager siden, Gikk til lege samme dag jeg så symptomene og fikk resept på klorafenikol dråper. Ble fin etter 5 dager. Står i barnebøker at ved misstanke om kattar skal man kontakte lege. Høres ut som din snuppe har det... spes. visst øyet er igjen klistret om morgningen..
mamman te marcus04 og vilde06 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2007 hun har vært mer eller mindre forkjølet siden hun kom til,er kanskje ikke så rart ettersom broren hennes har vært mye syk.. Er ikke noe morsomt med øyekattar.
mamman te marcus04 og vilde06 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2007 øyet var ikke klistreret igjen på morgenen idag men det gule har bare kommet mer og mer iløpet av dagen..så jeg regner med at det kommer til å være klistret igjen Synes jeg har vært så mye hos legen i det siste,nesten flaut å ringe.
Bira Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Må bare fortell da min sønn hadde det.. Jeg gikk som vanlig inn til han kl 07. han var da i kjempe humør, lo og ropte og armer+bein opp og ned... men begge øynene var helt igjen klistret! Veldig komisk !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå