Gå til innhold

Tenner og tannpuss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille datter på snart 6mnd har fått sin første tann. Har hørt at man skal pusse morgen og kveld fra første tann med en knapt synlig mengde tannkrem. Leste også at de ikke skal få annet enn vann etter kveldstannpussen og at også morsmelk om natten kan påvirke hull i tenna, er dette riktig??????? Høres jo litt rart ut....... siden det er vanlig å amme lenge etter at tennene kommer. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, mat og drikke etter tannpuss er ikke noe bedre for små tenner enn store, men melk (særlig morsmelk) er jo ikke så fullt av sukker eller andre skadelige stoffer at jeg tror det blir hull av det..Jeg ville ikke dratt ungen min opp av senga for å pusse i hvertfall. Da ville han jo aldri ha sovna igjen etter denne maten..

Skrevet

Det er fint om man får pusset tenne to ganger om dagen fra om med første synlige tann.

Og så stemmer det at man ikke bør amme barn med tenner etter tannpussen på kvelden, fordi det er bla mye sukker i mm som skader barnas tenner når det får godgjort seg rundt tennene en helt natt! Vi måtte brått og bruktal slutte med fast nattamming, men det gitt veldig greit å erstatte med vann. Og så plutselig en natt droppet han å våkne for vann også:)

Skrevet

hva m tannkrem for barn da? 4 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...