Gå til innhold

Fått bekjed om å gi tillegg..


nissegutt på vei:) *født 7.12*

Anbefalte innlegg

leser nedover på innleggene her om barn som ikke har gått noe særlig opp i vekt og ser at mødrene har fått tips om å amme oftere. Tror de sier endel forskjellig disse helsesøstrene. For min sønn har på 6 uker lagt på seg nesten 2 kg, og jeg har fått beskjed om å gi han tillegg. Ho sa det var ok vektøkning, men ikke særlig mye.

Vet da søren jeg. Mme får han uansett på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk også beskjed om det. For det var viktig at mor og far også fikk mulighet til å slappe av om natta / kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da sier de mye forskjellig.. Jeg var på 6-ukers kontroll med Herman på tirsdag, Han har gått opp 250 gram i uka og vokst 5 cm. Ingen som sa det var lite.. Fikk beskjed om at han hadde gått opp bra jeg, og at så lenge han hadde jevn kurve var alt bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mange rare og forskjellige beskjeder ute og går. Vi har slete litt med at Sigrid ikke legger på seg helt som un skal. Fikk beskjed om at 100-150 gram i uka er ok, men litt lite, det vil altså si 600-900 gram på 6 uker. Tuppa her har gått opp 800 gram på de 6 ukene, men så har hun bare strekt seg 3 cm også. Legen mente hun bare var en liten baby, og at så lenge hun var våken, opplagt og utviklet seg bra motorisk så var 100 gram i uka ok for nå. Etterhvert må hun selvsagt legge på seg mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...