Gå til innhold

er det bare min baby som ikke snur seg ennå?


Hufsla

Anbefalte innlegg

dvs, hun har snudd seg ett par ganger i går og i dag fra mage til rygg. Men trodde de pleide å snu seg andre veien først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min pode snur seg ikke, og ser ikke ut til å kunne snu seg i nærmeste framtid. Fysioterapeuten sier han er på 3mnd-stadiet fysist sett nå.

Det kommer når de er modne nok til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det store forskjeller fra barn til barn, og nær alt er like normalt. Min midterste snudde seg da hun var 2 mnd, og hun har alltid hatt det fryktelig travelt;-) Ikke alltid noe å trakte etter det heller...

Det vanligste er vel at de snur seg fra rygg til mage først, men det er fordi de stort sett ligger mye på rygg - når de da ikke trener på mageleie.

Ta det opp med helsesøster på 6 mnd kontrollen, om du fortsatt lurer. Du kan evt legge deg ned ved siden av jenta di når hun ligger på rygg, for å stimulere henne til å snu seg mot sidene - men det gjør du sikkert allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg gjør alt for å lure henne rundt:-) Hun spurte om det på fem mnd kontr., men jeg hper hun er rundt før seks mnd.

 

Nei, det er ikke alltid likegreit når de er kjappe heller. Ei venninne har en seks mnd gammel baby som krabber og reiser seg. Ho er så liten at det er ikke stort ho forstår når det gjelder ting hun ikke skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jenta mi snur seg bare til siden, men hun gidder ikke prøve heller. Er i en fase der hun skal aktiviseres hele tida, enten synges for eller til nød ligge under babygymmen. Lurer på om hun er for "stor"(veier over 9 kg, 5,5 mnd).

 

Men hun er nær ved å krabbe da, og har løftet hodet mens hun ligger på rygg siden hun var 3 mnd. Så tar det ikke så tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min lille store gutt snur seg heller ikke enda!han har begynt å vri seg over på siden,men resten av kroppen er litt tung,men det kommer vel etter hvert!!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...