Gå til innhold

Kan andre legge barnet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har faktisk ikke prøvd på en stund...

Det har liksom bare blitt rutine at pappaen tar kveldsstellet, koser og leker lenge (dersom vi ikke er sent i gang bruker han gjerne en halvtimes tid). Så får jeg gutten, tar ham inn på soverommet og ammer og legger ham... Burde kanskje trene på at andre også legger?!

 

Dersom han gråter etter at han er lagt bytter vi på å gå inn for å gi smokken. Noen ganger er det greit at pappaen kommer inn, men enkelte ganger er han ikke blitt ordentlig mett, så da må jeg inn for å gi en pupp til. Blir kanskje enklere for andre å legge når jeg ammer mindre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke prøvd så mye, men det spiller ingen rolle om det er jeg eller pappan som legger. Svigerfar har lagt henne en gang også..

Men hun er så vanvittig trøtt om kvelden, så hun sovner nesten uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og pappan og svigermor kan iallefall. Det er vel igrunn ingen andre som har prøvd, men jeg regner med at det går bra. Foresten så overnattet hun hos min mamma og da la hun henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst som han kjenner i hvert fall. De som har prøvd seg i tillegg til meg og pappaen er min mor, svigermor, to tanter og en onkel. Har gått helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å svare på siden det stort sett er jeg som legger. Har gått bra de få gangene pappaen har lagt, så tror ikke det er noe problem. Kanskje vi må prøve i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mormor har lagt, men da ble det litt bråk - sovnet noe urolig. Kan vel like gjerne ha vært en ekstra rap hun ikke fikk opp. Jeg tror faktisk ikke at pappaen har lagt henne enda, annet enn da hun sovnet i bagen i stua da hun var mindre... Da skal han få prøve seg snart. Det blir liksom en automatisk fordeling her idet det er to eldre som skal leses for, vegger som skal sparkles og males, ventliasjonsrør som skal ordnes, parkett som skal legges... Er nok noe tradisjonelt kjønnsrollemønster her i huset når vi har meldt unntakstilstand;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...