Gå til innhold

mindre og mindre melk?

Anbefalte innlegg

poden er nå 7 uker. jeg har fullammet han til nå, men den siste ukene har det bare blitt mindre og mindre melk! pumper ca 40 ml på morgenen når det er mest og gir på flaske på kvelden når han er helt desperat sulten. ammer ca annen hver time på dagen, noen ganger oftere. på kvelden henger han i puppen hver halvtime og om natten annen hver eller hver time. han blir kjempesint når det er tomt og jeg "tvinger" han til å suge litt mer for å stimulere produksjonen. drikker fenikkel anis og karve te og vørterøl og spiser havregrøt. hva mer kan jeg gjøre??? vil gjerne fullame han, men begynner å miste motet her!

tar imot alle tips med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7831285-mindre-og-mindre-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vanlig, du må nok ta en helt fri ammedag, en såkalt økedag. Hopp i seng med matboks og mye vann, amm og sov og kos dere sammen. Mye kroppskontakt, mye hvile for deg. Det kan ta noen dager med knallhardt arbeide å få opp produksjonen, men ha troen og amm, så kommer det! Løsner det ikke i løpet av de neste dagene, eller hvis barnet ikke har nok (5-6) våte bleier i døgnet, så ring ammehjelpen! Det er viktig at du ikke stresser, tar deg tid og har troen på deg selv!

takk for svar. da holder vi sengen i morgen. lurer på en ting til...min mor har ikke ammet meg eller min søster fordi hun ikke hadde nok melk. er det noen som rett og slett ikke kan fullamme? eller er det stort sett et spørsmål om insats?

gutten min har fin vektøkning og mangle våte bleier, men er ofte sulten.

et spørsmål til forresten....de siste 2 dagene har han hatt masse veldig flytende avføring. ikke kornete, mer vannete og litt slimete. 2-3 fulle bleier om dagen. kan det komme av melkeproteiner ?( jeg kuttet ut melk helt fra han var 3 uker fordi han hadde mye magevondt har prøvd å drikke litt melk igjen for å se om det faktisk var melka som gjordet det. virker ikke som han har vondt nå.)

Samma med min mamma, hverken jeg eller brodern fikk melk lenge, og Ghuuuud så mye melk jeg selv fikk! Hadde kunnet fullammet trillinger og måtte få melkereduserende piller for å komme på et menneskelig nivå. Så i utgangspunktet nei. Men 5% av kvinner kan ikke fullamme av fysiske grunner. En er PCOS. Mange PCOSere har god hjelp av akupunktur for ammingen.

Det har også mange andre.

Det kan imidlertid også være at dere har tenner på gang (bleiene). Og da ser du noen riskorn nede i midten nå en av dagene. Masse sikkel også kanskje? Morsmelk er smertedempende! Ja, de kan få tenner så tidlig, og nei, med et godt sugetak er tenner nede ikke noe problem med ammingen for tungen ligger over dem. Kanskje ta det kuli med melkeproduktene til du ser om det kommer tenner, trenger ikke bælje i deg melk, men en ostebit her og der?

tenner??? shit! skal titte etter de fremover. han har ikke siklet noe, men har kanskje vondt i munnen da? de siste dagene har han plutselig hylt til mens han spiser, så går det over etter et par sekunder.

jeg har veldig tro på akupunktur, så får jeg ikke opp produksjonen kan jeg jo prøve det. jo mer jeg tror jo bedre funker det og tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...