Gå til innhold

God nok grunn til å bli sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 34 og er sliten. Har vondt i ryggen og er nesten helt ødelagt av en hel dag på jobben. I tillegg så har jeg fått sukker i urinen så har lyst til å slappe av de siste ukene og bare prøve å få tilbake energien før babyen kommer. Men lurer på om det skal mye til før legen ikke sykemelder meg når jeg spør om han kan gjøre det? Er grunnene mine gyldige nok tilsykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er STOR forskjell fra lege til lege om de gir sykemelding. Min lege sa det ikke var nok å bare være sliten. Hun mente at Trygdekontoret ikke godtok det som grunn. Men forklarer du legen hvordan du har det, tror jeg at de fleste vil høre på deg. Ryggvondt er en god grunn tror jeg, dessuten er sukker i urinen en medisinsk grunn. Et godt råd er å være så ærlig som mulig, så går det nok bra. Jeg fikk 100 % sykemelding fra uke 35. Det gjør så godt! Viktig å ha overskudd til babyen kommer. Det vet jeg vi trenger!Lykke til!

Skrevet

Jeg ble sykemeldt 50% f.o.m. uke 29 fordi jeg sov så elendig om natta. Jeg svimte faktsk av på jobb en dag, så jeg fikk sykemelding etter det. Var ikke noe annet galt, men jeg sov altså så ekstremt dårlig om natta. Dette bedret seg etter et par uker, men jeg har dratt en hvit en overfor legen min. Det var rett og slett altfor behagelig å bare jobbe 50%, så derfor har jeg holdt fast på det med at jeg omtrent ikke sover. Ei venninne av meg hadde det nemlig slik nesten hele svangerskapet, og legen hennes og jordmoren hennes den gang var skjønt enige om at det var hormonelt, og det var ikke første gangen de var ute for disse plagene. M.a.o: Det er nok av folk som sliter med søvnmangel i svangerskapet, og det kun grunnet hormoner. Det kommer ikke fram på noen som helst tester en tar hos legen, så her er det rett og slett bare å ljuge så det renner... Dessuten har du jo uansett bare 3 uker til du skal ut i permisjon. Slutt på å være flink pike nå. Nok er nok. God sykemelding!

Skrevet

Tror ikke det er noe problem for deg å få sykemeldig ut ifra det du beskriver. Det er viktig at du tar vare på deg selv fremover. Jeg har vært sykem en dag i uka fra og med uke 20 jeg. har bekkenløsning som bare har forverret seg men med sykem en dag i uka har jeg klart å holdt ut til nå. Er i uke 30 nå og ble sykem i 50 % nå denne uka og fremover. og nå har søvnen min blitt mye bedre pga mindre smerter osv.

Man skal lytte til kroppen hva den sier:) lykke til

Skrevet

jeg tror det varierer veldig fra lege til lege. ryggvondten og det at du er sliten er kanskje gode grunner, men sukker i urinen er ingen god grunn tror jeg. da jeg har hatt høye sukkerverdier i urinen i nesten hele svangerskapet, og min lege har ikke ansett det som vesentlig. men som sagt, det varierer nok fra lege til lege. jeg har inntrykk av at noen "lettere" sykemelder enn andre.

Skrevet

Ok, tusen takk for støtten jenter. Jeg heller sovet ikke så godt om natten lenger. Våkner 100 ganger fordi jeg ikke finner en god stilling. Hehe... Men alt er verdt det når vi tenker på premien vi får tilslutt.

Skrevet

Jeg er litt sykemeldt pga vond rygg og masse kynnere. Legen min sa at det ikke er lurt å sykemelde helt for tidlig, for da blir det så lenge til fødsel. Det skjer noe med kroppen når man slutter å jobbe sa hun. Men det kommer jo litt ann på om en er aktiv eller bare ligger på sofaen hele dagen. Jeg skal anntakeligvis jobbe to uker til og blir sykemeldt 100% fra uke 34. Syns det er kjekt å jobbe litt, men kjenner at det ikke er bra for kroppen, er nemlig redd for for tidlig fødsel pga alle kynnerne. Håper du har en forståelsesfull lege, det hadde ikke jeg sist, men har det heldigvis denne gangen. Det betyr utrolig mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...