Susi og prinsessa Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 I dag er jeg akkurat 12uker på vei og flytter inn til dere:) Er det noen som kjente symptomene på bekkenkløsning så tidlig. Har de siste dagene hatt vondt fra midten av ryggen og nedover. Har aldri vært plaget med ryggen før. Er spesielt vondt når jeg ligger i den alt for myke senga vår. Noen som hadde slike symptomer å bekkeløsning? Er det kanskje for tidlig å få symptomer på det?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Jeg fikk symptomer i uke 5, så det er ikke for tidlig. Smertene mine sitter mer i hofter, symfyse og rompa. Men det kan hende det er bekkenløsning du har også, evt noe annet som heter bekkenlåsning, det sitter visst ofte mer i ryggen... Snakk med legen din.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Jeg kjente d allerede et par uker etter EL at bekken, rygg og hofter var "dårlige". Og nå er jeg 17+3 og sliter skikkelig om natta, våkner med vondt i korsryggen pga senga er myk, og gir for lite støtte... Blitt bare verre og verre desverre, håper fysio-trening hjelper etterhvert...
mona83 Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 hei jeg fikk konstatert bekkenløsning i uke 8. nå er jeg 15 uker og er sykemelt pga det. føler det bare blir verre og verre. har og store problemer med og sove pga jeg er vant med og sove på siden men får så vidt sove når jeg ligger på ryggen. det er noe drit. håper det ikke er like ille for deg.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har også gått en stund med smerter i rygg og bekken, der en eller to føtter låser seg, bekkenet låser seg og ryggen er vond!! Og jeg er bare 21+0. Synes det har gått så fort, fra det var litt vondt til smertene slo ut skikkelig. I løpet av de siste 4 ukene har det gått skummelt fort. Jeg har nå vært sykemeldt siden 11.januar, og er foreløbi sykemeldt en mnd. framover. Plages skikkelig om natta, finner ikke en god stilling å ligge i. Da det er like vondt å ligge på ryggen og på sidene, hjelper heller ikke med pute. Det er så frustrerende!! Går nå som en ku til tider!! Vagger skikkelig. Og er skikkelig spent på hvordan dette skal gå framover. Vondt er det hvertfall. Legen min sa at noen blir bedre før de skal føde, men det er heller sjelden det skjer. Så jeg måtte bare forberede meg på lange måneder fremover. Og han bruker ikke å gi henvisning til fysio å kiropraktor i sv.skapet. For som han sa; etter 20års erfaring som lege, så hadde han enda ikke erfart at man blir bedre under sv.skapet av fysio-behandling. Med bekkensmerter så skal man lytte til kroppen når den sier at man bør ta det litt me ro, å følge kroppens tempo. Og om man skal gå til behandling en gang i uka, og noen skal "bryte" på bekken og rygg så blir jo et på en måte litt feil. Og om man har en eller to dager som plutselig er bra, så kan de dagene komme uten behandling også... Så han vil heller henvise til behandling etter fødsel om det fortsatt er smerter. -Men dette er det nok forskjellige meninger om.. Men det blir nok mye brodering fremover da:-)
(Muskat) Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Merkelig innstilling fra legen din synes jeg. Det er jo mange som har fått hjelp av fysio-trening!!! Med min førstemann fikk jeg trening i varmtvannsbasseng, det lindret skikkelig og gjorde at smertene dempet seg lenge etterpå. Nå som jeg går med nummer to, fikk jeg skikkelig problemer før jul, rundt uke 17. Det var så ille at jeg ikke klarte ta på meg klær selv, langt mindre ta meg av guttungen. Pga lang ventetid på å komme inn til fysio, bestilte jeg selv time hos kiropraktor. (bedre å prøve en ting for mye enn en ting for lite) Etter tre behandlinger kunne jeg kaste krykkene og nå (uke 21-22) er jeg nesten helt fin. Fungerer iallefall normalt i hverdagen. Det er iallefall verdt et forsøk...
Susi og prinsessa Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2007 Hei igjen og takk for svar:) Det kan jo virke som det er en begynnelse på bekkeløsning jeg har, men har ikke så veldig vondt enda. Får prøve å ta det litt med ro. Vurderer faktisk å investere i ny seng, siden det er verst når jeg ligger i den alt for myke senga. Er sykemeldt nå pga kvalme og nå begynner jeg å bli klar for å jobbe igjen, kjedelig å gå hjemme!
lykkelitens mamma Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Hei, Jeg er uke 24+5 og har hatt bekkenløsning siden november. Jeg har en kjempegod anbefaling: Prøv å gå til en Osteopat. En osteopat er en fysioterapeut eller en lege med 5 års videreutdanning, og de er ikke så hardhendte som en kiropraktor. Jeg får behandling en gang i uka, og det har klart å hindre meg i å bli sykemeldt. En fysioterapeut vil bare styrke muskler og lindre smerter, men en ostepat kan få bekkenet i riktig posisjon igjen, og dermed blir smertene ( i mitt tilfelle) nesten helt borte. Selvfølgelig glir bekkenet ut igjen etter noen dager, men da er det bare en ny behandling. Anbefales!
Ma-i Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Da er nok ikke legen din oppdatert. Det viser seg at de UTEN behandling og tilrettelegging og trening i svangerskapet sliter mere etterpå og i lengre tid. Det er avgjørende med avlastning, oppmyking av musklatur for å hindre muskelknuter og langvarige betennelser i vev og musklatur for å bedre smerter og avlaste I svangerskapet og etterpå. Men det må helst en fysio med ekspertise på bekkenløsning og bekkenrelaterte problemer til. Fysio kan hjelpe med å bestille utstyr til deg til avlastning og annet, og behandle såre stive muskler så man ikke får mere vondt og plager. Fysio kan også hjelpe deg med å finne ut hva som gjør deg værre og hva som ikke gjør det. De sitter med mye info som kan hjelpe. Synest legen din er virkelig avlegs. OM hanikke har oppdatert seg så vet han utrolig lite om hva som finst av hjelp å få nå, nettop at flere får hjelp tidlig forebygger skader senere og en langvarig kamp etter fødsel med permanente skader. Tviler vel mye på at legen har 20 års erfaring med bekkenløsning gitt, har vel ikke gått med det selv å aner ikke hva han snakker om.. Hvorfor sier jeg det? Hadde en slik i første svangerskap og har dermed slitt SLITT med VARIG bekkenløsningsproblemer i 11 år. Derfor anbefaler jeg alle å komme til en fysio som kan dette å få hjelp. Bare avlastning og smertelindring i 3 timer i uken er verdt det. Lykke til-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå