Gå til innhold

Hvor mye ammer dere nå??7-8 mnd babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det slik:

Kl 5,8,11,15,19..sånn ca.

Enn dere?

Får grøt morgen og kveld og ca et halvt middagsglass(for å beskrive posjon)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ganske likt som hos deg :)

Ammer ca kl 8.30, 12, 15, 19 + en gang om natten

får grøt morgen og kveld, noen ganger frukt ved lunsjtider og et halvt middagsglass kl15

Lurer på når man skal gå over til å gi vann ved siden av maten, er litt klar for å roe litt på pupping...

Lillegutt er ca 7 mnd

Skrevet

Ganske likt her og :-)

6, 9, 12, 15, 18.30.

Hun er snart 9 mnd da...

Skrevet

Ammer ca kl 7, 10, 15 og 20.

Han får 3 måltider - to grøtmåltid og et middagsmåltid + 1-2 mellommåltid med frukt/noen brødbiter. Han får vann til alle måltid. Og kun vann om natta.

Skrevet

ammer ca 6 ganger her ..så spiser han skive til frokost og pære/ eple til dessert, to poteter til middag med gulrot og brokkoli i, har hatt i litt fisk foreløpig men ikke kommet til kjøtt enda, og grøt til kvelds med 100 ml mm i og banan. han er snart 8 mnd, alltid vært glad i puppen og nå også i annen mat;)

Skrevet

glemte å si at han får vann til alle måltider, drikker endel og liker det godt. av og til vil han ha mat midt på natta..men i natt var det kl 23 og 06...men ettersom han spiser så mye så har han jo ikke behov for pupp om natta egentlig..skal prøve å avvenne å gi kun vann på natta dersom han våkner...

Skrevet

Ammer kl. 07, 10 og 18.30 Er ett måltid hun får uten mm og da får hun middag og vann.

Skrevet

Oi.. Tuppa mi er snart 7 mnd(22.jan), men ammer så og si ikke på dagen ho. Vil ikke ha etter mat, da er hun mett..

Ammer på natten, flere ganger. Så får hun grøt gjerne i 9-10 tiden, alt ettersom når hun ammet siste gangen i senga. Så får hun middagsglass i ett-tida kanskje, også spiser hun gjerne middag med oss eller pupper i 16 tiden, grøt i 18 tiden. Drikker vann til maten.

Hm... Hvordan får dere de til å puppe så mye i tillegg til mat da?

Gir jeg pupp FØR mat vil hun ikke spise...

Skrevet

Jeg gir klumen mm kl 9, 12, 18 og 20.30 og om natten hvis han absolutt vil ha. Får ikke mm til måltidene, da får han vann, får grøt kl 10 og middag kl halv fire og grøt til kvelds kl halv åtte. Noen ganger også litt frukt kl tolv... har begynt med litt brød til frokost da.

Virker som han legger på seg og trives med det

Skrevet

Kl 5,8,11,15,19..sånn ca. Slik er det her også:)

Får grøt ca 9.

I 11-tida får han frukt, og middag ofte sammen med oss i 16-tida.

Jeg lager maten selv, og han spiser potet, gulerot, brokkoli og kjøttkake/røkt kjøttpølse/fiskeboller.

Storkoser seg med middagen.

Så er det grøt igjen til kvelds:)

Gutten min blir 8 mnd 25.januar :)

Skrevet

ammer i 8 tiden. litt i 12-1 tiden og kl 20.

spiser litt grøt og frukt kl 11-12

middag og litt mme kl 15-16

grøt og vann kl 19

Skrevet

ammer ca slik: 8.00, 13.00, 16.00, 20.00, 23.00-.......og en gang pr natt.....hehe og av og til enda mer;o)

frokost: grøt og vann

middag: helt middagsglass og vann

kvelds: grøt og ca 100-150ml mme

hun blir 8mnd 22jan.

Skrevet

Jenta mi blir 7 mnd. den 23. januar. Jeg fullammer henne fortsatt. Men hun får allikevel smake litt forskjellig. Kjøpte en sånn baby safe-feeder og den er storsuksess! Grunnen til at jeg fullammer er at hun trolig har en eller anne type allergi (i følge lege og helesøster hvertfall) siden hun kaster opp noe veldig hver gang hun har smakt grøt. Og siden jeg har melk i bøtter og spann fremdeles, har legen bedt meg om å holde på med ammingen en stund til før vi begynner å teste ut hva hun reagerer på. Nå som jeg ammer får hun når hun gir tegn til sult. Jeg ser nesten aldri på klokka, men hun får mat ca. hver fjerde time tror jeg. I tillegg får hun hver dag smake på litt frukt eller grønnsaker. Men det er bare små smaksprøver, da hun ikke er ivrig etter fast føde i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...