Gjest Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Han er 7 uker, og sovner ikke før 3-4 på natta. Og det er ettermiddag før han klarer å holde seg våken utenom måltidene. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan håndtere dette?
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Stakkars, det hørtes slitsomt ut. Om det er noen trøst, er ikke døgnrytmen fastlagt enda, forhåpentligvis. Ikke la han sove så lenge av gangen om dagen, maks 3-4 timer i slengen. Ammer du? Prøv å tilby han puppen flere ganger på dagtid, så han spiser oftere på dagen enn natta. Finnes det måter å holde han våken på? Gjør det, men tenk små framskritt hver dag!
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Takk for gode tips:) Det var tredje natta nå. Men når skal jeg prøve å avslute hans natt da? Han var våken i 9-10 tia, men da var jeg alt for trett til å stå opp og ha morgen,,,gjorde det i går, men i dag gikk det ikke... Hmm er redd han har sovet for mye i dag da. Han har i allefall vært våken siden 17.30. Bare smådupper med puppen, men våkner med en gang. Han kan sovne til oss på natta, men våkner enten når vi legger han ned, eller etter en liten stund...
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Hvis det var 3. natta er det ikke sikkert at det er noe fast. For de yngste barna regner man at man sover "hele natta" som 5/6 timer(litt forskjellige definisjoner blant disse ekspertene). Når du avslutter natta, får være opp til deg. Jeg har alltid lagt jenta mi rundt 20-21-tida, og hvis hun har våknet etter 0530 har jeg skrudd på lyset på soverommet for å markere at det er morgenen. Det har fungert godt hos oss, men det må man bare finne ut av selv, tror jeg. Det viktigste er at du har et klart skille mellom natt og dag. Ikke så lett kanskje, når natta hans strengt tatt er midt på natta og sein morgen for deg! Husk at søvn avler søvn! Det er ikke så farlig om de sover en del, men det viktigste er at de ikke sover for lenge om dagen, vekk han heller opp.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Nei da, ser ikke mørkt på dette, og er ikke redd for at det skal bli varig:) Men lurte bare i forhold til hvordan jeg kan gripe fatt i det tidlig:) Men blir det likt i natt, så sier vi MORGEN når han våkner for mat:) Så får jeg vekke han ofte ofte på dagen:) Det som kanskje føles så ille, er jo at han sover så godt og lenge når han først sovner for natta. Da kan han jo sove i 5-6 timer.
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Lurt å gripe det fatt tidlig ja, så det ikke blir en vane. Jeg ga deg bare eksempler på hvordan vi gjorde det her, men dette med natt og nattlegging er vel det eneste jeg føler at jeg har opplevd gode resultater på ndg legging... :-) Hvis han sover 5-6 timer om natta ellers har du det jo godt da!
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Ja han er kjempeflink når han først sovner:) Kjempekjekt med erfaringene dine:) Tusen takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå