Gå til innhold

ryggsmerter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg er 6 uker og 3 dager gravid og har hatt vondt i korsryggen og bekkene siste 2 ukene, det kan da umulig være bekkenløsning så tidlig? noen andre som er plaget med ryggsmerter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vært en del plaget med korsryggen og nedover beina. tenkte som deg, kan det være bekkenløsning/låsning. Valgte å gå til lege, men hun påstod det bare var jeg som hadde båret skjeivt...kjenner fortsatt ryggen godt, men ikke nedover beina.. Jeg er 7+6.

Ikke mye till hjelp, men jeg håper for oss begge det ikke er bekkenløsning. Har hørt det bli sagt at det ikke er særlig behagelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får håpe d :-) jeg er bare bekymret for at det kan være tegn på sp.abort, har mistet før å da har jeg hatt korsryggsmerter i dagene før. men nå har d vart så lenge og er en jevn smerte så satser på at det ikke er noe galt :-) jordmora sa at visst man har tilbakefallen livmor vill vekten av dn ettersom den vokser presse mot korsryggen og det er lett å få smerter der, så kan godt være at det er d :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå ble jeg også bekymret, har hatt vondt i ryggen noen dager nå.. Hvordan kjentes det ut da du aborterte da, som kramper eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var kraftige takvise stikksmerter i korsryggen, som kom og gikk, før livmora også begynnte med disse riene. spurte jordmora om det og hun sa at visst smertene kommer og går og sitter i selve korsryggen var det en mulighet for at det kunne være begynnende sp.abort, men absolutt ikke sikkert. visst smertene satt mer ut på siden var det mest sannsynlig ikke d. Men smerter i korsryggen kan være alt muli da, ganske vanli å få vondt der visst man løfter tungt eller sitter skeivt, så jeg trur ikke vi skal overreagere. kan jo å være tidlig bekkenløsning? noen reagerer svært tidlig på hormonene slika at båndene blir løsere? satser på at d går bra for åss begge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke bli stresset eller bekymret da:-( det kan være mange forklaringer på ryggsmerter! visst du plages så mye med smerter i ryggen at du nesten ikke klare å bevege deg normalt må du gå til lege! visst du i tillegg har strålinger kan det godt være at det er tidlig bekkenløsning! er absolutt ikke sikkert at det er sp.abort på vei, slik må du ikke tenke engang!!

 

Lykke til:-) håpe du snart blir bedre i ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skulle tro at visst det er sp.abort på vei så ville du hatt vondt uavhengig om du ligger eller står, så det er nåkk noe annet:-) kanskje du burde ta en ringetime til legen eller jordmoren, kanskje det finnes noen tips for å lette litt på smertene? :-) jeg fikk tips av legen å bruke en varmeflaske på ryggen og det funker kjempe fint :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rygg som ikke er verdens beste, så jeg kan få slike smarter som du beskriver. Men har merket nå og ved de 2 forrige sv.sk. at det er som ryggen blir litt lettere vond. Når man er gravid er det jo hormoner i sving som gjør at vi blir litt "løsere i fisken" (ledd og sånn). så jeg innbiller meg at det kan være litt sånn. Jeg får også letter vondt i ryggen under mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...