NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Lurte paa om noen kunne hjelpe meg litt. Mannen min og jeg bor i USA men kommer til Norge foer babyen blir foedt. Vi proever i disse tider aa finne ut av hva vi boer kjoepe med oss her bortefra og hva som kan vente til vi kommer til Norge. Det hadde vaert greit aa ha et lite utgangspunkt i hva babyutstyr koster i Norge. Er det noen som kan si meg ca. pris paa foelgende ting, slik at jeg kan sammenligne priser: 1. Babybjorn baeresele--vanlig, sort 2. Urban Jungle vogn 3. Babysko 4. Babystol (sann til aa ligge i, som "spretter") 5. Babycall 6. Exersaucer--hvis det finnes. Vet ikke helt hva dette kalles paa norsk. Hvis noen vet ca. pris paa noen av disse tingene kan jeg sammenligne litt. Takk for hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 1. ca 700 kr 2. aner ikke 3. får du vel i flere prisklasser... Kanskje fra 200 kr og oppover? 4. Spørs på hvor "enkel" men fra 300 kr 5. alt mellom 200 og 2000 sikkert. Kommer an på hvilken kvalitet du vil ha... 6. aner jeg ikke hva er. Hvis du vil se priser på produkter kan du se på f.eks www.babyshop.no
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Kan dessverre ikke hjelpe deg med priser. Men et spm til deg: Babysko? Hva skal du med det? det beste er å ikke bruke noe skotøy på foten til den lille før den kan gå selv. Babysko ellers variere fra H&M sine 50,- til dyrere saker- men jeg ville helt klart droppet sko. Med exerciser, mener du gåstol? Det frarådes man her i Norge å bruke- av fysioterapeuter og kiropraktorer. For stor belastning på bekken, hofte og rygg. De har jo ikke muskler til å være oppreist naturlig. Babystolen til BabyBjørn mener jeg å huske vi bestalte ca 700,- for-har sikkert steget litt i pris nå da:-) Babycall varierer jo veldig da, fra 5-600,- til et par tusen avhengig av kvalitet og utstyr. Lykke til med flyttingen!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2007 Takk for gode svar. Det er egentlig bare for aa faa et lite "utgangspunkt" i hva forskjellige ting koster. Det var noen som sa til meg at babysko (saanne soete sokke-sko) er dyre i Norge. Kjoeper ikke mange--men saann en gang i blandt. Mener jo ikke gaa sko. Nei, det er ikke gaastol. (De fraraades vel her borte ogsaa.) Exersaucers brukes fra 6 maaneder og oppover, naar barnet kan "sitte" oppstoettet i saann stol-innredning selv. Masse leker rundt kanten, og babyen kan "snu seg" rundt og leke med de forskjellige tingene. Er litt i tvil om vi skal kjoepe--akkurat den tar jo ganske mye plass i bagasjen. Takk for svar!
Ma-i Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 DEn exercauser ville jeg nok ha kjøpt i USA og sendt i posten. Faktisk ikkke så enormt dyrt. Evnt sendt som særpakke på flyet i orginalemballasjen. Koster ikke så mye det, det er vel overvekta du tenker på. Om man sender den som særpakke på flyet er det greit. FKS... sjekk det ut du.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Jeg reiser en del til USA når jeg har ferie. Pleier å kjøpe en hel masse med meg hjem der i fra hver gang. Det er et MYE bedre/større utvalg i barne utstyr også prismessig på små og store ting. Kan jo nevne noe av det jeg har/pleier å kjøpe. Klær/merkeklær - mye billiger + gøyere en det du får kjøpt her. Playtex/ sine spill-proof cups- fåes i mange størrelser. Bare helt geniale. Må alltid kjøpe disse koppene for vennene mine. Teethning tablets- veldig bra når barna får tenner, blandes ut i vann- er natur preperart. Sko/ skli-sko- de koster fra 200 kr her Søte små myke barneleker. Uro til å ha over sengen, som går på batterier og fjernkontroll! Vi kjøpte 2 sånne til datteren vår, vi syntes det en morsom ting. Vi som foreldre hadde mye glede av den. *Hehe* Så nå sist at du kunne få kjøpe så ekstra utstyr til å ha i den baby bilstolen som du kunne bruke rundt hode/nakken til barnet for bedre støtte. Baby R us er bare helt genial. Har det meste du trenger fra barnekopper, klær, flasker, badeleker, klær, sko og lignende. (alt mye billigere en her i Norge)
tina 79:) Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 OTH urban jungle koster ca 7500 med sportsdel og bagdel.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2007 Takk for svar. Det loeser den saken. Her har jeg sett den paa salg (fjoraarets modell-inkl. bagdel) til godt under 3000 kroner. Er nok lurt aa kjoepe her da, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå