Gå til innhold

Vektøkning ved overgang til fastføde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt å gi poden (4mnd) et grøtmåltid om dagen. Han er veldig glad i fruktmos og lurer på å gi han dette i tillegg. Men siden han selvsagt ikke kan krype ennå er jo ikke forbrenningen den største. Er derfor litt bekymret for å gi han for mye, vil jo ikke han skal bli alt for stor.

Er det noen som husker om babyene fikk en betydelig vektoppgang ved overgang til fast føde? Småen min er veldig glad i mat og en solid liten sak allerede..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig at de går opp i vekt når de starter med fast føde, men at dette renner av når de begynner å krebbe/gå. Tassen her har lagt på seg litt mer, men er så aktiv, så han har ikke akkurat blitt feit nei...

Skrevet

Her var det omvendt :o)

Godklompen har vært trulten og god siden han ble 2 mnd og har en super appetitt! Da han fikk fast føde, ble det naturligvis mindre av mme. Fra han var 6 til 8 mnd, gikk han ned 500 g. Spiste seg da god og mett på fast føde (2 porsjoner grøt og et middagsglass) og fikk i tillegg 2 flasker mme i døgnet.

Skrevet

egentlig er det slik at de ikke skal legge mer på seg med fast føde. mm er mye mer næringsrikt enn annen fast føde. Ville ikke gitt noe mer før han var 6 mnd dersom du ikke føler han må ha det... er han blid som det er så er vel det bra?:)

Skrevet

Ettersom snuppa ble superaktiv og vi derfor måtte begynne med grøt. Hadde vi den første mnd. mindre vektoppgang enn det som hadde vært vanlig til da. Ble heller ikke lengre den mnd.

Skrevet

Takk for svar. Har begynt med fast føde da han blir så fort sulten igjen av bare mme. Han blir helt elektrisk når han ser det kommer noe annet enn melkeflasken, så er vel begynt å bli lei.. Har gitt han sviskesaft også slik at den nye maten forhåpentligvis glir lett gjennom tarmene..

Skrevet

Her var det omvendt, eldste jenta mi som nå er 4 år sluttet å legge på seg så mye når jeg begynte å gi henne grøt. Før det fikk hun bare pupp og ble veldig rund av det. Skal begynne å gi minsten grøt snart også, hun er 4,5 måneder og veier snart 9 kilo !! Så melken min er tydeligvis veldig fet, ikke så mye fett i grøt eller mme tipper jeg. Håper hun slutter å vokse snart (bruker str 80) for synes det er så tungt å bære henne :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...