Gå til innhold

Gravid selv om brukte kondom..hjelp?

bheathe

Anbefalte innlegg

hei, jeg er 18 år.. fant ut av jeg var gravid på mandag.. jeg har alltid vært redd for det, selv når jeg gikk på p piller.. gangen for 2 uker siden brukte jeg kondom, jeg trodde det var sikkert.. men er nå blitt gravid alikevel.. er det ikke fra den gangen, må det være fra ca 4 mnd siden, da jeg hadde fast kjæreste, da gikk jeg på p piller..har hatt mens hvertfall 3 ganger siden den tid..men hørt at man kan få "fake" mens fordet.. og da hadde jeg jo vært 4 mnd på vei, jeg har ikke merket noe, magen min er ikke hard, men jeg har gått opp litt.. kan trekke inn magen helt.. håper det bare ikke at jeg er 4 mnd på vei, da er jo abort forsent.. jeg har alltid vært forsiktig, og alltid brukt beskyttelse.. og jeg kan ikke ta vare på et barn nå..

gråter nesten hele tiden.. helsesøter bestilte sjekk time for meg.. men fikk ikke før 25 januar.. er jo en uke til.. vanskelig å vente..

*fortvilet*

hadde jeg merket om jeg var 4 mnd på vei? fikk jo mensen 3 ganger..men ikke "januarmensen"

Fortsetter under...

Da er du nok ikke så langt på vei. For da ser jeg at du hadde sex under eggløsningen din. Så du var nok bare fryktelig "uheldig" at du ble gravid akkurat der og da, selv om jeg skulle ønske jeg var i dine sko, siden jeg prøver. Hehehe...

Uff, men hvordan går det med deg da? Du vil ta abort?

Klemmer <3 <3 <3

Annonse

NEI, hvis mensen skulle kommet 5 januar, så var det jo rundt da du hadde sex. Siden du hadde sex med kondom for 2 uker siden. Er jo den 17 idag så. Hmm...Man har jo ikke eggløsning den samme uka som man har mensen. Er veldig sjeldent ihvertfall. Så dette synes jeg var veldig rart... Er du helt sikker?

hei du! jg skjønner nesten hvilken situasjon du er i! jeg er selv 17 år, og forloveden fikk meg til å teste i dag, før vi dro på skolen! og den var POSITIV! hjelp sier jeg bare! det så ut som om han gledet seg noe veldig. han gliste nesten trill irundt, og gikk og holdt mg på magen, og smilte da han så på magen min! og jg trodde det ble så jg ville beholde barnet! men etter en lang samtale med læreren sin, så begynte han å tvile! og det smitta over til meg oxo! når han tviler, så blir det så jeg oxo gjør det! så er veldig usikker på hva vi skal gjøre! jeg er altså 8 uker og 2 dager på vei, så har jo fortsatt den muligheten til å ta abort hvist det blir best for alle parter!

men. i innlegget ditt så står det 'da jeg hadde fast kjæreste' . betyr det at det er slutt mellom dere nå?? og hadde du slutta på p-pillene da dere brukte kondom?

er ikke hans sitt hvis det er fra gangen på nyttårsaften... kan bare være fra 2 tilfeller... enten for 4 mnd siden med eksen min.. eller fra nyttårsaften med en annen... jeg vil ta abort.. men hvis det er fra eksen min, er det jo forsent.. syns begge tilfellene er veldig uralistiske.. for jeg gikk jo på p piller og fått mensen 3 ganger... og på nyttårsaften brukte jeg kondom, og vi ble forstyrret, så han kom ikke.. (unnsyld detaljene)

Annonse

Det kan jo høres ut som om det er fra den gangen på nyttårsaften, siden du bare kan teste positivt på en test ( om du kjøpte fra apoteket) 1. dagen du venter mensen. Selv om det ikke gikk for han når dere hadde sex kan det fremdeles ha kommet sæd som kan gjøre deg gravid. Tror nok det er liten sannsynlighet for at du er 4 mnd på vei, da ville du nok merket ting mye før:)

Uansett lykke til:)

ok, d jeg tenker på er at gutten sender ut små doser selv om han ikke kommer.. skal bare en sperm til for å bli gravid..så om han har vært borti deg der nede..uten kondom.. ved åpningen så kan du bli gravid.

uansett så lykke til med valget ditt.. håper tiden til legetimen går fort!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...