Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går steg tempen med 0,4 samtidig som jeg hadde vondt i høyre side (i eggstokkområdet). Jeg konkluderte dermed at jeg hadde hatt EL. Har brukt EL-tester, men alle ble negative. Uansett tenkte jeg at jeg ville stole mer på kroppen enn de hersens testene.

I morges sank tempen med 0,3 igjen.

Er det slik at tempen stiger like etter EL, for så å synke litt igjen? Jeg trodde at tempen etter EL skulle holde seg høy fram mot mensen nå jeg.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos de fleste, så synker tempen en stykke under coverlinja, før den stiger igjen deg dagen man har el.

bruker du skjemaene til ff?

hvis ikke så er adressen www.fertilityfriend.com

kjempeflott skjema, som gir deg svar på alt du lurer på :)

Skrevet

Jeg går ut i fra at du er nøye med å ta temperaturen til samme tid hver morgen og at du ikke har vært oppe for å tisse de siste tre timene før du våkner.

Hvis du er småvåken før klokka ringer kan temperaturen bli feil. (Feks litt for høy)

Du kan heller ikke stole på en enkelt temperatur alene, det er først når det er en serie at du kan se mønsteret i det. noen temperaturer innimellom vil avvike.

Det er derfor litt for tidlig å si om du har hatt eggløsning eller ikke. Du må vente til du får en serie høye temperaturer før du kan være sikker på at du har hatt EL.

Jeg går også ut fra at når du bruker EL testene så passer du på å følge bruksanvisningen med tanke på hvor lenge du må holde deg og hvor mye du kan drikke før du tester.

Noen sier også at testene ikke er så gode på morgenurin fordi hormonnivået stiger i løpet av dagen. Hvis du da har kort positiv periode så kan den allerede ha sunket til neste morgen. Men dette vet jeg ikke sikkert. Men det skader jo ikke å bytte til å teste på kveldene istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...