Gå til innhold

I dag fikk vi endelig se nurket :)

nybaby09

Anbefalte innlegg

Var innkallt til fostervannsprøve i dag, og etter en søvnløs natt dro vi avgårde til sykehuset. Men det viste seg at her på ST tar de kun og screener nakkefolden, og så blir vi videresendt til Oslo for selve prøven...

Og tenk der var han kl 851, en bitteliten veldig aktiv krabat :) Så da lo og gråt jeg om en annen så det ble nesten umulig å få tatt bilde, Damen måtte snakke til meg gitt, snufs. Det var en gutt, jeg som var helt sikker på at det var ei jente, men det var hun ikke i tvil om, for han viste villig vekk bort tissetassen sin. Krabaten var 12 uker i dag, 43,6 mm lang og nakkefolden var 1,3 mm og normal, terminen ble en dag tidligere, 4 aug.

Så her sitter jeg og føler meg som verdens mest spesielle kvinne, med et smil som ikke vil ta slutt, førstegangsfødende og komplett lykkelig og nyforelsket i vidunderet inni meg. Måtte bare dele d med dere, for dere har sikkert hatt det slik dere og, hvis ikke så kommer denne dagen, for oss alle...

Ha en fantastisk dag!

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med en hyggelig ultralydopplevelse! Jeg har ikke målt nakkefolden, men har vært til mange ultralyder, og synes det er like spennende hver gang. Kjenner igjen følelsene du beskriver. Jeg også synes det var så utrolig fantastisk å se de første gangene, følelsene tar helt overhånd, og man ler og gråter om hverandre.

Hva er grunnen til at du skal ta fostervannsprøve og fikk screenet nakkefold? Jeg fikk/får ekstra ultralyd pga. habituell abort, og for meg så har det vært en viktig trygghet å få ekstra oppfølging. Føler meg så priveligert og heldig at det endelig ser ut til å lykkes for oss, og har grått masse gledestårer. Jeg er også førstegangs, så alt er så nytt og spennende!

Ønsker deg lykke til videre i graviditeten!

Vi også så nurket i dag, endelig. Har så lenge vært redd for at det ikke var liv ( pga litt blødning og litt magesmerter) Men i dag så vi en liten en på 4 cm. Vi så ikke, og så heller ikke etter, om det var en gutt eller jente. Tipper på jente - for vi har tre fra før.

kos deg videre !!

Hei og takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Svever litt i dag og.

Coscos årsaken til scanning av nakkefold er min alder på 38 år, det samme gjelder fostervannsprøven. Grunnen til at vi ønsker det er at jeg har narkolepsi, noe som fører til at jeg er mye sliten og trøtt, og det å skulle få et barn er slitsomt, det å skulle få et barn med særsillte behov er slitsomt hele livet... Vi har og en 6 åring og som skal ha oppfølgning, (biologisk er ikke han min, jeg er stemor :), men selv om vi får veilledning så er det ikke gitt at vi fjerner nurket om noe er galt, men bedre å vite hva vi går til... Håper det var svar på spørsmålet ditt :)

Ha fortsatt en flott rugedag alle sammen!

Ja lykke til videre i svangerskapet! Jeg kjente jeg også igjen i det du skrev. Skal ha nr 2 nå i mai. Blir rørt og blir blank i øynene hver gang jeg er på ultralyd.

Hadde mange ultralyder med nr 1 og får ekstra oppføling også nå med nr 2. Det er helt fantastisk!

Lykke til. Hold oss oppdatert om hvordan d går!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...