Gå til innhold

Er det ingen her som boikotter nestlé?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet med å boikotte neslè er som jeg har skrevet lengre oppe i denne debatten; de har så mange produkter!

Et gigantfirma som dem kommer aldri til å gå dunken uansett så lenge norske matvarekjeder etc ikke deltar i boikotten. Dersom feks Kiwi hadde sluttet å selge deres produkter ville det vært mye mer markant for dem. De bryr seg døyten om noen tusen norske mammaer som ikke gidder å kjøpe babymaten deres så lenge de ikke engang vet at Smarties og Nescafe er nestlè produkter...

Og L´oreal for den saks skyld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge nestle ikke har sukker og salt i babymaten så er jeg fornøyd..

Men for all del liker ikke det at dem prøver å presse på folk nan i stedenfor å amme spes der vannet er forurenset osv..

nestle er så mye mer enn bare babymat så er litt vanskelig å boikotte alt uannsett..

Skrevet

Jeg må si jeg ikke boikotter nestle. Grunnen er det jeg har lest om nestle i engelske markedsførings tidsskrifter, riktignok for ett par år siden nå. Ja, nestle gjorde en STOR feil med å få afrikanske mødre til å gi mme når vannet drepte barna. MEN, det de har gjort for afrikanske land i ettertid mener jeg retter opp dette. Har dessverre ingen linkt til dette så du får bare boikotte for min del. Samt en effektiv boikott er nesten umulig.

Ang. økologisk mat..... ja tro det er det om du vil.

Skrevet

Ja, jeg boikotter Nestlé. Barnemat, kaffe og andre ting det står logoen deres på. Alle samarbeidspartnere har jeg ikke satt meg inn i, men begynner så smått.

Skrevet

Jeg boikotter så godt jeg kan!!!

Velger ALLTID et alternativt produkt, handler hipp og småfolk i stort når jeg er på butikker der de har godt utvalg i disse. Det samme gjelder kaffe, sjokolade osv.

Nestlé driver fremdeles urettferdig reklame, nekter å underskrive internasjonale resolusjoner, og er direkte årsak til at helsevesenet i Skandinavia nektes å informere mødre om alternativer til mm.

Ingen kan løse verdensproblemer alene, men vi kan alle gjøre så godt vi kan.

Skrevet

JA -jeg boikotter så godt jeg kan.!!!

Har satt meg godt inn i saken og synes nestle har opptrådd og opptrer forferdelig. Minner om at de fremdeles markedsfører mme i fattige land.. og at det fremdeles dør barn pga. dette..

orker ikke diskutere det, men ville bare svare HI.

dere som boikotter; husk å ikke kjøpe nescafe'! -eies av nestle det også..

Skrevet

Har boikottet Nestlé siden jeg var 15 år.

Skrevet

Boikotter så godt jeg kan...

Men det er ikke lett med det dårlige utvalget =(

Jeg er sikkelig skuffa over at matvare kjedene ikke "tar på seg litt ansvar". Og at de ikke har andre alternativer i hyllene.

Jeg prøver å lage mest mulig av maten selv jeg da...

Skrevet

Ja! Jeg boikotter Nestle! Synes imidlertid at det er utrolig dårlig utvalg av Småfolk grøt og Hipp da. Men det går bra. Håper så mange som mulig boikotter sånn at det blir større alternativt utvalg.

Skrevet

Jeg kjøper bare HIPP, Fra MME til grøt osv;)

Skrevet

Enig med deg!! Jeg boikotter Nestlé, men av og til må jeg bryte med prisnisppene. Det finnes jo knapt noe annet...grrrrr :-(

Skrevet

Ja, dumt det ikke finnes flere alternative merker i vanlige matbutikker. Vi bruker holle, hipp eller småfolk. I Foreldre og barn - bladet sto det en omfattende artikkel om akkurat dette( Nestle sin dårlige politikk i u-land) for et par-tre utgaver siden( fåes tak i på biblioteket) hvis noen lurer på hvorfor mange boikotter det.

Skrevet

jer er så enig med deg!! er veldig synd at folk flest ikke er mer bevisste feks økologiske varer.. er så kjekt å gå i butikken i sverige for der finnes jo utrolig mye mer utvalg enn her!

Skrevet

jeg bruker ikke nestlè gjorde ikke det sist heller lagde maten selv til tulla den gang og har tenkt å lage til knærten selv å. men er jeg et sted og er i krise en gang og det kunn er nestlè jeg finner ja da blir det det jeg bruker for ungen min skal ikke sulte for en boikott.

jeg syntes det er ille at ikke folk reagerer sterker på det at nestlè fortsatt ikke følger regler i uland bl.a. og dette er noe man må gjøre noe med. og da er boikott det jeg kan bidra med.

Skrevet

Det er trist at det skjer tragiske dødsfall blant små barn i fattige land pga dette, men jeg synes det er å skyte spurv med kanoner å si at man ikke skal kunne reklamere for barnemat i NOEN land. Når alt kommer til alt så er det jo ikke Nestle, men disse landenes styresmakter som burde stå til ansvar!! Synes det blir litt feil å legge alt det på Nestle.

Men, Nestle burde ta til etterretning hva som skjer i disse landene og kanskje dempe/fjerne sin markedsføring akkurat her. Det er jeg enig i. Men jeg synes denne saken har flere sider, og jeg akter ikke å boikotte av den grunn.

Skrevet

Styrer unna Nestle i de tilfellene jeg kan. Kjøper alltid noe annet dersom det er et alternativ. Nettopp på grunn av at de ikke klarer å holde seg til de internasjonale reglene og burde få seg en smekk. Dessverre er Nestle den eneste som leverer maisgrøt som jeg har funnet så langt.

Skrevet

Jeg har boikottet Nestle (og endel andre firmaer/produkter) i over ti år allerede så her det så innarbeidet som det kan få blitt. Og ja jeg spiser ikke Aftereight, BigCat, drikker ikke isteen eller kaffen eller bruker buljongterningene feks.

MEN dersom jeg ikke har valg så kjøper jeg Nestle, jeg var i huttiheita i Asia og da fantes det bare Nestlevann, kjøpte selvsagt det vannet. Jeg har også noe NestleMME i skapet, var desperat en dag og lurte på om det var tomt i meg og det eneste lokalbutikken hadde. Det ordnet seg og brukte det ikke, men jeg ville ha brukt det, men målet er å ikke bruke det!

Dersom det viser seg at Vesla bare vil ha Nestle mat så må jeg nok gi henne det, men kommer til å prøve mye annet først.

Men selvsagt som det er sagt over her, tvilsomt om Nestle merker noe om bare vi i Norge boikotter, men det boikottes i mange andre land også, jeg ble kjent med boikotten mens jeg bodde utenlands.

Men det er opp til hver og en om en vil boikotte, jeg skjønner godt at folk som må gå til ekstra pes for å få tak i andre produkter ikke gjør det. Vi må alle gjøre det som passer for oss.

Men jeg har omvendt endel i årenes løp. Men halshugger ikke folk som fortsetter å bruke det....

Skrevet

Takker alle som kunne noe om dette for god informasjon! Jeg visste det faktisk ikke *rødme*. Guttungen fullammes pr i dag, men når jeg skal begynne med noe mer skal jeg se meg nøyere om i hyllene ja. Takker og bukker :)

Skrevet

og hvor mange år siden er det dette skjedde da???

tenk hvor mye ting jeg mått boikotte om jeg skulle følle med på det meste..

Skrevet

jo jeg boikotter ....

mest pga hvordan de markedsførte mme i u-land på 80 tallet.. mange barn døde som følge av at mødrene slutta å amme og da de ikke hadde rent vann blandet de mme med søle vann...

men de trode jo at "hvite" mann visste best så klart..

KVALMT!!!!!!

Skrevet

Tillab:)

du har jo et poeng, de går aldri konk uansett. MEN; et slikt firma drives gjerne på account-basis, og hvis mange nok boikotter barnematen, vil de merke det på økonomien i avdeling for barnemat, og kanskje ta hintet. De er jo ikke interessert i å sponse barnematavdeling med overskuddet fra sjokolade;)

Det største problemet i Norge, er jo at Nestle har opparbeidet seg så mye hylleplass i butikkene, markedsapparatet deres fungerer tydeligvis, og vi kjøper.... Hvis vi etterspør annen mat, og lar Nestle stå, vil butikkene tilslutt ta hintet, og ta inn mer Hipp osv som i Sverige. En ting er at Nestle pusher barnemat, men du har også PULL-effekten, altså at det er vi som etterspør som skaper bra resultater.

Oi, der våknet markedsføreren i meg gitt!!! Noen som vet om en ledig jobb til meg? Eller Tillab; du kokkelerer barnemat, og jeg markedsfører!!! Hihi, det hadde vært noe..

Skrevet

MammaLukas: Står jo ikke at det er pga Nestle sin markedsføring, men at1.5 millioner barn dør hvert år fordi de ikke får tilstrekkelig med MORSMELK!

Skrevet

Kjære vene, det er jo over 20 år siden Nestle` markedsførte seg i u land og tok livet barn der. Det var en dokumentar på tv om dette før jul.

Skrevet

Nei d orker jeg ikke :-) Andre ting å bekymre meg for!

Skrevet

har boikottet nestle siden jeg var egg og sæd! Mor som er ammehjelper er grunnen.. Faktisk pågår det enda og de 1.5 millionene inlegget over refererer er per idag, tenk hvor mange det var for 20 år siden da! Et sted der vi besøkte i burkina faso vil de ikke amme for barna blir jo sunnere hvis de får mme, trodde de.

Uansett boikotter nestle så godt jeg kan. Er det bare deres is og jeg koker en sommerdag er jeg ikke vanskelig å be. Men unngår så godt som mulig loreal, Nesquik,Nestea, fom 2006 body shop, biotherm, garnier, redken, kerastase, mabelline, Cheerios, isen og alle sjokoladene. så godt jeg kan. dvs, fins det et alterativ tar jeg det, uten den minste tvil.

har likevel ikke dårlig samvittighet for å ikke alltid få det til. de er enorme.

Kommer uten tvil til å jobbe hardere for å ikke gi mine barn nestle-mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...