Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Vi gjør det, men strever litt. Har hørt at det ikke er nødvendig når man gir mme, stemmer det?
Mammen_te_Hallvard Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 me gir tran, den me stitronsmak. Hallvard tar først trane me pappa så kjem han og får pupp rett etter på. som ei belønning lixo. men han får jo mm da
hollering Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Han har fått tran siden han var 4 uker,synes det er helt greit..))
Heira☆ Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Jeg gir også D-dråper. Klarer ikke gi gutten min denna tranen. Jeg har selv aldri orket/tvunget til å ta tran, så det skal jeg heller ikke gjøre mot min gutt.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Tulla får tran hver kveld. Blander det i litt melk så søler hun ikke ut alle klærne pluss hun får i seg alt. Når jeg gir det på kvelden slipper jeg lukta på dagen =0) . Jeg har selv så god erfaring med tran, har vært kjøla 2 ganger siden jeg begynte med det daglig selv. Blir frisk etter ett par dager.
Nye sprell Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Gir tran de aller fleste dagene. De dagene de ikke lar seg gjøre, får han d-dråper.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Gir tran, men dessverre huskes det ikkje kvar dag.
2prinsesserogbim Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 vesla får multivitaminer... ho elsker det...
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Ja, han får tran pga D-vitaminet, omega3 og fordi han skal ha lettere for å like fisk senere. Hvorfor skulle det ikke være nødvendig med tran når man gir mme? Fordi det er D-vitamin i mme?
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Følgende står å lese på temasiden her, under "Morskelkerstatning": "Industriframstilt morsmelkerstatning er basert på spesialbehandlet kumelk som er tilsatt jern, mineraler og vitaminer. Erstatningen lages så lik morsmelken som mulig, og er derfor det beste alternativet når barnet ikke kan få morsmelk. I motsetning til morsmelk inneholder erstatningsmelken tilstrekkelig med D-vitaminer, og det er derfor ikke behov for å gi ekstra vitamintilskudd. D-vitaminer er viktig for at kalk skal tas opp i kroppen. Erstatningsmelk med omega-3 fettsyrer finnes også på markedet. Innholdet av fettsyrene i melken tilsvarer et gjennomsnitt av verdiene en finner i morsmelk. Tilskudd av tran (5ml) anbefales, akkurat som for barn med morsmelksernæring. Dette fordi ekstra tilskudd av fettsyrene sikrer optimale utviklingskår, spesielt for sentralnervesystemet og synet. "
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 vi har gitt dråper en stund fordi han spytta det ut med en gang han fikk det i munnen. nå vil han gjerne smake på ALT, også tran. i tillegg gulper han mye mindre. gutten min liker tran godt. og spesielt sanasol so han får etterpå. det er gulrota for ¨å ta tran!!!
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #15 Skrevet 17. januar 2007 Hm... Fikk beskjed av hs her, da jeg var på skolestartundersøkelse med 5-åringen, at vi IKKE skulle gi både tran og sanasol. D-vitamin er et av de vitaminene det går an å få for mye av, og det er D-vitamin i begge deler. Da bør man vel evt. gi halve mengden av begge deler, tenker jeg.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 ja vet det:) dvit er ikke vannløselig,slik at kroppen kvitter seg med det som evt skulle være for mye av!
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #17 Skrevet 17. januar 2007 Eh... nei, D-vitamin er ikke vannløselig, og det er disse vitaminene kroppen IKKE kvitter seg med hvis det blir for mye. Man kan altså få for mye D-vitamin.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 ok, det var det du mente... jeg forstod deg motsatt! Da er vi enige.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 17. januar 2007 #19 Skrevet 17. januar 2007 dette skreiv jeg: "ja vet det:) dvit er ikke vannløselig,slik at kroppen kvitter seg med det som evt skulle være for mye av! det var kanskje den siste setninga jeg formulerte litt feil...dvitamin er ikke vannløselig. hvis det hadde vært vannløselig ville kroppen kvittet seg med overskuddet beklager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå